    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 19 May 2012 16:35:16 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia

    On Sat, 19 May 2012, wrote:

    > Nie wiem, czego się trzymać.

    Tego czego nie ma :)
    (w opisie nie ma)

    > Bo z jednej strony:
    >
    > http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/1
    6665/Skuteczne_wypowiedzenie_umowy_zlecenia_i_zaplat
    a_za_zlecenie_w_sytuacjach_spornych.html

    > "Wypowiedzenie zlecenia prowadzi do wygaśnięcia stosunku zlecenia ze
    > skutkiem natychmiastowym."
    >
    > A z drugiej:
    >
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyr
    ok;sn;izba;cywilna,ic,v,ck,433,03,6032,orzeczenie.ht
    ml

    > "Konkludując, Sąd Apelacyjny uznał, że w razie wystąpienia ważnych
    > przyczyn innych niż te, które strony wyraźnie wskazały w umowie,
    > pozwana mogła skutecznie wypowiedzieć umowę, jednak z zachowaniem
    > trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia."
    >
    > W jednym jest mowa o tym, że jak przyczyny są ważne, to wypowiedzenie
    > ma skutek natychmiastowy. Bezwarunkowo. W drugim mowa o okresie
    > wypowiedzenia (zależnie od rodzaju przyczyny).

    No to można podejrzewać rzecz oczywista: ta pierwsza umowa nie
    zawierała żadnych zastrzeżeń co do okresów i terminów wypowiadania
    umowy.
    Z braku laku pozostaje "prawo do wypowiedzenia", tak wot po prostu.
    A ta druga zawierała warunki wypowiadania.
    No to prawo do wypowiedzenia też jest. Zgodnie z umowa.

    > Nie wiem, czy można przykładać równą miarę do przedsiębiorcy i kogoś,
    > kto jest jedynie pracownikiem (choć formalnie na zleceniu).

    No wez i załóż DG i sam odpowiedz, czym się będziesz różnił
    od "dzisiejszego siebie".
    Masz jakis pomysł?

    > przegrałem. Zleceniodawca z premedytacją stara się wykazać, że źle
    > wykonuję swoją pracę.

    No tu jest osobny problem :(, którego nie ma jak obejsc.

    > Inni to widzą, ale... pojęcia nie mam, co zaświadczyliby przed sądem.

    Pewnie zależy, czy też się znajda "na wylocie".
    Biorac pod uwagę czasy dostępu polskiego systemu sadowniczego
    i Twój opis, wydaje się to prawdopodobne.

    > W BPO poradzono mi zaczekać z tym, aż wróci zwrotka z nieodebranego
    > rachunku. Żeby mieć czarno na białym, że został doręczony i nieprzyjęty
    > (nazwano to "fikcją doręczenia", IIRC).

    No tak jest :)
    Jak na prawidłowy adres dojdzie koresponedencja, to zakłada się
    że zainteresowany "mógł się zapoznać".
    Tyle, że koresponedencja cywilnoprawna nie ma takiego automatu
    jak sadowa, i jest problem jak gosc będzie się uchylał od spotkania
    z listonoszem. "Mi nic nie doręczono"...

    pzdr, Gotfryd