    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 19 May 2012 09:57:09 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia

    On Sat, 19 May 2012, dudek wrote:

    > OK. Mowa o wypowiedzeniu z ważnej przyczyny.

    > W umowie w ogóle nie ma mowy o wypowiedzeniu. W części mówiącej
    > o rozwiązaniu umowy jest zapis o okresie wypowiedzenia:

    No to jest mowa o wypowiedzenia, czemu piszesz że nie ma?
    :)
    (nie ma innych regulacji)

    > 1 Strony są uprawnione do rozwiązania niniejszej umowy z zachowaniem
    > trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia - przez okres trzymiesięczny strony
    > rozumieją minimum 63 dni robocze realizacji zlecenia. W skład okresu
    > wypowiedzenia nie wlicza się okresu, w którym Zleceniobiorca faktycznie nie
    > realizował przedmiotu zlecenia bez względu na przyczyny oraz uzasadnienie
    > braku realizacji

    Przed tym własnie ostrzegałem - przeczytaj ten wyrok.
    Fakt wzmianki (cytat) "bez względu na przyczyny oraz uzasadnienie
    braku realizacji zlecenia (w tym zwolnienia lekarskie" IMO czyni ten
    zapis bardzo podobny do "przegranego" w opisywanej sprawie, bo wprost
    wymienia "ważne przyczyny" jako nie uprawniajace do skrócenia okresu
    wypowiedzenia.
    Oparcie się na tezie że konkretnej "ważnej przyczyny" (braku
    terminowej płatnosci) nie wymieniono w umowie IMVHO jest ryzykowne.

    > Wypowiedzenie pod rygorem nieważności powinno być
    > w formie pisemnej - złożone ze skutkiem na koniec danego miesiąca
    > kalendarzowego.

    No to nie chcac się narazic, wypada tak własnie je złożyć.
    Rozumiem że ze wsparciem poczty to już zrobiłes.

    > Tak "na rozum": 3 miesiące wypowiedzenia. Zleceniodawca nie płaci.
    > Czas i miejsce realizacji umowy uniemożliwia mi podjęcie innej pracy.
    > Za co mam żyć w tym czasie?

    To jest własnie różnica między umowa o pracę i innymi formami
    zarobkowania. Postaw się w sytuacji kogos, kto podobnie jak Ty
    zawarł umowę, a sam ma pracowników - jest pracodawca.
    Co on ma zrobić, skoro niewypłacenie pensji pracownikom grozi
    dodatkowo postępowaniem karnym, a zleceniodawca nie płaci?
    IMVHO, jedyne co można zrobic, to jak najszybciej starać się
    egzekwować (sadownie) należne wynagrodzenie.

    pzdr, Gotfryd