    From: " dudek" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia
    Date: Fri, 18 May 2012 15:20:07 +0000 (UTC)

    > A te kary za co, bo nie objasniłes?

    Np.:

    "W przypadku odstąpienia od Umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy,
    Zamawiający może naliczyć karę umowną [...]"

    Czyli ogólnikowo "z przyczyn zależnych od Wykonawcy". Albo:

    "W przypadku gdy rozwiązanie umowy przez Zleceniobiorcę nastąpi bez
    zachowania wypowiedzenia - Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty
    Zleceniodawcy kary umownej [...]"

    Ale to już nie ma znaczenia. Brak zapłaty w terminie jest właśnie
    "ważnym powodem". Mogę rozwiązać umowę. Ponieważ jednak trzeba podać
    owe powody, a chcę podać dodatkowo nieprzyjęcie rachunku i nieprzyjęcie
    deklaracji o przystąpieniu do nieobowiązkowego ubezpieczenia, poradzono
    mi poczekać, aż przyjdą zwrotki z poczty. Na wypadek, gdyby zleceniodawca
    wyczekał do ostatniej chwili (czyli 14 dni) z ich odebraniem. Oba wysyłałem
    4 maja, więc powinny wrócić lada dzień.