  • 1. Data: 2011-10-11 09:34:09
    Temat: Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Witam, spotkała mnie teraz taka sytuacja przy próbie głosowania, mianowicie
    3 miesiace temu wymeldowałem się z pobytu stałego, w tym czasie kupiłem inna
    nieruchomość, ale z oczywistych wzgledów ;) nie jestem tam teraz
    zameldowany. Poszedłem na głosowanie w miejsce ostatniego zameldowania i tam
    zonk !! nie ma mnie na liście ;) pokazałem dowód ( jeszcze stary , ale ważny
    jak się okazło do 7 października 2011 ) przez pierwsze 15 minut panowało
    zamieszanie członkowie komisji latali jeden po drugim do telefonu i na
    konsultacje pomiedzy soba. W koncu wyszło że nie mogę głosować i ze muszem
    ;) mieć zaświadczenie z urzędu miasta, spytałem wobec tego z którego ??
    skoro nigdzie aktualnie nie jestem zameldowany ?? po kolejnych minutach
    zamieszania odpuściłem sobie wybory ;) ale tak mnie nurtuje czy ta komisja
    zachowała się prawidłowo ?? i czy ja jako obywatel mogę w końcu głosować czy
    nie ?? a jezeli mogę to czego zabrakło ??

    --
    Slawek

  • 2. Data: 2011-10-11 09:39:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 11:34, slawek pisze:
    > Witam, spotkała mnie teraz taka sytuacja przy próbie głosowania, mianowicie
    > 3 miesiace temu wymeldowałem się z pobytu stałego, w tym czasie kupiłem inna
    > nieruchomość, ale z oczywistych wzgledów ;)

    Jakich? Ukrywasz się przed policją?

    > nie jestem tam teraz zameldowany.

    Ale mieszkasz tam?

    [ciach]

    > zachowała się prawidłowo ?? i czy ja jako obywatel mogę w końcu głosować czy
    > nie ?? a jezeli mogę to czego zabrakło ??

    Krótka piłka: gdzie mieszkasz? Tam powinieneś być zameldowany. Koniec
    problemu.

  • 3. Data: 2011-10-11 09:47:01
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-11 11:34, slawek pisze:
> [...]
    > jak się okazło do 7 października 2011 ) przez pierwsze 15 minut panowało

    Wymeldowałeś się ? Ok. Tylko że jednocześnie skreślono Cię z listy
    wyborców na "starym" adresie. Tak to urzędowo działa.
    Nie zameldowałeś się na nowym? Też OK, cokolwiek by Ci tu pisali - Twoje
    prawo, niezgodne z przepisami ale głowy za to nie urywają ;). Natomiast
    należało wykonać jedną prostą czynność o której zapomniałeś - dopisać
    się do spisu wyborców na nowym miejscu. W tym celu idziesz do Urzędu
    Miasta/Gminy/Dzielnicy i tam składasz oświadczenie. Nie jest to tożsame
    z zameldowaniem, wykonuje się toto raz "do odwołania" i umożliwia
    głosowanie w miejscu które Ci pasuje, a w którym nie jesteś zameldowany.
    Ty tego nie zrobiłeś, dlatego nie mogłeś zagłosować. Wina niestety
    wyłącznie Twoja.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 4. Data: 2011-10-11 10:01:32
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    wiadomości news:j712sh$jmu$1@inews.gazeta.pl...

    Nie ukrywam się.

    > Ale mieszkasz tam?

    na razie nie mieszkam bo to są lokale użytkowe które będe przekształcał na
    mieszkalne, "pomieszkuję" jeszcze chwilowo na starym adresie zameldowania
    gdzie mam wiekszość swoich rzeczy.

    > Krótka piłka: gdzie mieszkasz? Tam powinieneś być zameldowany. Koniec
    > problemu.

    mam okres przejściowy w zameldowaniu, ale cały czas płacę podatki ;) dowód
    był wazny do 7 października , w sobotę urzedy nie pracują, więc spisu
    wyborców nie robili ?? chyba ;) i stąd moje zapytanie, poniewaz nie mogę się
    zameldowac w lokalu który nalezy do mnie i jest lokalem uzytkowym.

    --
    Slawek

  • 5. Data: 2011-10-11 10:03:58
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > głosowanie w miejscu które Ci pasuje, a w którym nie jesteś zameldowany.
    > Ty tego nie zrobiłeś, dlatego nie mogłeś zagłosować. Wina niestety

    Ale tak jak pisałem wcześniej, tam nie mogę się na razie zameldować gdyż sa
    to lokale uzytkowe, więc zaświadczenia też nie dostanę.

    --
    Slawek

  • 6. Data: 2011-10-11 10:04:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.10.2011 12:01, slawek pisze:
    > na razie nie mieszkam bo to są lokale użytkowe które będe przekształcał na
    > mieszkalne, "pomieszkuję" jeszcze chwilowo na starym adresie zameldowania
    > gdzie mam wiekszość swoich rzeczy.

    To tam powinieneś być zameldowany.

  • 7. Data: 2011-10-11 10:09:02
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-11 12:03, slawek pisze:
> [...]
    >

    > Ale tak jak pisałem wcześniej, tam nie mogę się na razie zameldować gdyż sa
    > to lokale uzytkowe, więc zaświadczenia też nie dostanę.

    Powtórzę raz jeszcze bo chyba nie zrozumiałeś - dopisanie się do spisu
    wyborców nie jest tożsame z zameldowaniem, nie musisz się meldować w
    miejscowości X zeby móc głosować w komisji 123 w miejscowości X. Nie
    wymagają nawet tytułu prawnego do jakiegokolwiek lokalu mieszkalnego w
    miejscowości X. Poza tym równie dobrze mogłeś, po wymeldowaniu, złożyć
    takie oświadczenie o wpisaniu na listę wyborców na swoim starym adresie.

    Natomiast Twój dowód osob. wygasł przed wyborami, więc w zasadzie mogli
    Cię spuścić na drzewo bo miałeś nieważny dokument.

  • 8. Data: 2011-10-11 10:12:02
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    wiadomości news:j714c0$o3g$1@inews.gazeta.pl...

    > To tam powinieneś być zameldowany.

    Ale tam już fizycznie nie mieszkam.

    --
    Slawek

  • 9. Data: 2011-10-11 10:19:43
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Natomiast Twój dowód osob. wygasł przed wyborami, więc w zasadzie mogli
    > Cię spuścić na drzewo bo miałeś nieważny dokument.

    Dziękuje teraz wszystko rozumiem.

    --
    Slawek

  • 10. Data: 2011-10-11 12:22:32
    Od: <s...@a...pl>

    Napisałeś wcześniej:

    > mam okres przejściowy w zameldowaniu, ale cały czas płacę podatki ;)

    Czyli miejsce zamieszkania bez problemu mozna ustalić, podawałeś je w
    zgłoszeniu NIP-3 (NIP-1). Ono musi być aktualne, chyba że oszukujesz US. Pod
    tym adresem powinieneś być też zameldowany. Poza tym zawsze mogłeś się
    dopisać do spisu wyborców. Nie zrobiłes tego w wymaganym terminie - twój
    problem.