  • 11. Data: 2011-10-11 15:15:10
    Temat: [bardzo OT] Brak osoby na liście uprawnionych do głosowania
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Witam, spotkała mnie teraz taka sytuacja przy próbie głosowania,
    > mianowicie 3 miesiace temu wymeldowałem się z pobytu stałego, w tym czasie
    > kupiłem inna nieruchomość, ale z oczywistych wzgledów ;) nie jestem tam
    > teraz zameldowany.

    Nie odpowiadam na pytanie ale trochę mnie zainteresowało Twoje postepowanie,
    w czym tkwi knyf? Po co się wymeldowywałeś z starego miejsca zamieszkania
    (jak piszesz i tak tam mieszkasz), jeżeli jeszcze nie możesz się zameldować
    przyszłym miejscu zamieszkania? Pytam poważnie, ponieważ tak na pierwszy
    rzut
    oka wydaje się to trochę dziwne, jeżeli nie przemawia za tym jakiś konkretny
    cel.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 12. Data: 2011-10-11 15:56:25
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Pytam poważnie, ponieważ tak na pierwszy
    > rzut
    > oka wydaje się to trochę dziwne, jeżeli nie przemawia za tym jakiś
    > konkretny
    > cel.

    Jakby to powiedzieć, sprawy podziału majątku ;)

    --
    Slawek

  • 13. Data: 2011-10-11 15:59:08
    Od: "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    Ono musi być aktualne, chyba że oszukujesz US. Pod
    > tym adresem powinieneś być też zameldowany.

    No popatrz ;) a ja myślałem że muszem zgłośić wymiane dowodu osobistego,
    jezeli nie wymieniałem to jestem oszustem ?? czy naprawdę nasz kraj traktuje
    obywateli jak zakolczykowane bydło ??

    --
    Slawek

  • 14. Data: 2011-10-11 18:13:02
    Od: <s...@a...pl>

    Musisz poinformować US o swoim miejscu zamieszkania. Po zmianie masz 14 lub
    30 dni dopełnienie tego obowiązku. A to dlatego, że podatek dochodowy
    powinieneś płacić na konto US właściwego dla miejsca zamieszkania, pozostałe
    podatki zwykle też.

  • 15. Data: 2011-10-12 10:05:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Oct 2011, Andrzej Lawa wrote:

    > Krótka piłka: gdzie mieszkasz? Tam powinieneś być zameldowany.

    W kwestii formalnej: niedopełnienie powinności nie powoduje tożsamości
    zdarzeń. Jako że "przepisowo prawidłową" część MZ wyjaśnił, pozostaje
    owa sprawa formalna:

    > Koniec problemu.

    Otóż nie dlatego: jeśliby dany przepis NIE przewidywał powiązania
    z adresem zameldowania, sam fakt niedopełnienia powinności powoduje
    karę za niedopełnienie, a niekoniecznie "karę uboczną".
    Patrz wszelkie zdarzenia drogowe w której są co najmniej dwie
    osoby winne przekroczenia przepisów, ale tylko jedna zostaje
    uznan winną kolizji.
    "przekroczyłeś prawo -> jesteś winien WSZYSTKIEGO" nie jest
    tezą prawdziwą :)

    To przepis określający że "zasadniczo zameldowanie" stanowi
    o prawie do głosowania jest przyczyną. A o tym nie pisałeś :)

    pzdr, Gtofryd

  • 16. Data: 2011-10-12 10:16:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W kwestii formalnej: niedopełnienie powinności nie powoduje tożsamości
    > zdarzeń. Jako że "przepisowo prawidłową" część MZ wyjaśnił, pozostaje
    > owa sprawa formalna:

    Tożsamości - nie. Ale bez dodatkowych "rytuałów" człowiek źle
    zameldowany z reguły nie będzie mógł zagłosować tam, gdzie mieszka.

    [ciach]

    > To przepis określający że "zasadniczo zameldowanie" stanowi
    > o prawie do głosowania jest przyczyną. A o tym nie pisałeś :)

    Przedstawiłem stronę praktyczną ;)

    Dbasz o meldunek - nie masz problemów z głosowaniem.