  • 1. Data: 2009-06-26 17:49:14
    Temat: Re: Brak kasy na bramce na autostradzie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 26 czerwiec 2009 18:40
    (autor J.F.
    publikowane na pl.misc.samochody,
    wasz znak: <h22tm8$nu2$1@news.onet.pl>):

    > A odkad to masz prawo legitymowania ? :-P

    Od zawsze. Jeżeli dobrowolnie delikwent okazuje dokumenty, to masz prawo je
    obejrzeć. W końcu tak działają banki, wypożyczalnie, sklepy i dowolne inne
    miejsca.

    Generalnie zatrzymanie obywatelskie działa tak: Łapiesz na gorącym uczynku i
    oddajesz ASAP w ręce Policji, o ile nie wiesz kto kto. Jak wiesz kto to, to
    już dalej nie zatrzymujesz, tylko składasz zeznanie i oni go zatrzymują już
    w trybie policyjnym.

    > A jak sie wylegitmuje to moze odejsc z towarem czy bez ? :-P

    A zapłacił?

    > A jak nie znasz ?

    to zatrzymujesz obywatelsko na Art. 243 Kodeksu Postępowania Karnego (ten
    art. dotyczy też wykroczeń, nie tylko przestępstw, bo w Kodeksie
    postępowania w sprawach o wykroczenia jest wpis przekierowujący tutaj)

    ===========
    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub
    w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.

    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.
    ===========

    FUT: pl.soc.prawo

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-06-26 19:11:15
    Temat: Re: [OT] Brak kasy na bramce na autostradzie
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 26 Jun 2009 19:49:14 +0200, Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 26 czerwiec 2009 18:40
    > (autor J.F.
    > publikowane na pl.misc.samochody,
    > wasz znak: <h22tm8$nu2$1@news.onet.pl>):

    Generalnie nie interesuję się zanadto nagłówkami w usenecie, ale
    przypadkiem przeczytałem i dostałem takiej śmiechawy, że się prawie
    kalafiorem udusiłem :))

    Przypomniałeś mi czasy ze służby w Urzędzie Skarbowym, aż się łezka w oku
    kręci ;) Dzięki!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2009-06-27 08:46:12
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > już dalej nie zatrzymujesz, tylko składasz zeznanie i oni go zatrzymują już

    nie, ale przejechał - przejechania odcinka autostrady mu nie zabierzesz
    (zakaz zawracania ;-) )

    Pozdr.
    michał

  • 4. Data: 2009-06-27 08:59:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 27 czerwiec 2009 10:46
    (autor MichałG
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h24m78$fvo$1@news.onet.pl>):

    > nie, ale przejechał - przejechania odcinka autostrady mu nie zabierzesz
    > (zakaz zawracania ;-) )

    No to jak się wylegitymował, to spisujecie umowę o odroczonej płatności i
    już.

    --
    Tristan