    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak instrukcji w j. polskim
    Date: Fri, 4 Apr 2003 08:30:45 +0800

    In article <b6iefl$g98$8@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > którego szkoda wynikła." (art. 361 kc) W mojej ocenie spalenie procesora nie
    > jest normalnym następstwem niedostarczenia instrukcji obsługi.
    > Skoro dowiedzionym zostanie, że instrukcji nie było, to pokrzywdzonemu
    > przysługuje prawo do żądania dostarczenia instrukcji. Ewentualnie
    [..]
    > Skoro kupujący nie wiedział, w jaki sposób zainstalować procesor, to
    > powinien powstrzymać się z jego montażem i zażądać od sprzedawcy instrukcji.
    > Jeśli zaś poniechał tego obowiązku i próbował "eksperymentować" z
    > procesorem, to również ponosi za to odpowiedzialność.
> [...]

    Moze nie byc w ogole pudelka. Prawde mowiac znacznie wiecej procesorow
    sprzedaje sie "z tacy" czyli zbiorczego opakowania. Wtedy sprzedawca
    przeklada procesor do jakiegos opakowania uniwersalnego na ktorym nie musi
    byc (czesto nie jest) nic napisane. Procesory tzw. "boxowe" sa min o te
    kilkanascie % drozsze bo zawieraja wydluzona gwarancje i wentylator.
    Nie zmienia to faktu ze jak sie czegos nie wie to sie, jak piszesz, domaga
    instrukcji a nie robi z towarem rozne dziwne rzeczy podlug wlasnego
    uznania.

    --
    Marcin