  • Data: 2021-04-09 13:32:40
    Temat: Re: Blokowanie ulicy przez
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.04.2021 o 12:08, m4rkiz pisze:

    > Ford fusion ma dmc 1605 kg więc prawdopodobnie została przytoczona tu
    > całkowita masa pojazdu. Jeżeli tak samo zrobili w przypadku przyczepy to
    > tu może leżeć problem bo w internecie piszą że może holować:
    >
    > Maksymalna masa przyczepy z hamulcami 900 kg
    > Maksymalna masa przyczepy bez hamulców 500 kg

    Możliwe.
    Odniosłem się tylko do tego co pisał Robert.

    "Jeśli miało choć o 1 gram więcej, niż 750 kg, to nie o sumę masy
    zestawu chodziło, a o przyczepę. Potrzebne było co najmniej prawo jazdy
    kat. B+E."

    Co nie jest prawdą.
    Można mieć prawo jazdy i na samolot, ale jak DMC przyczepy przekracza to
    co jest wpisane w dowodzie samochodu, to i tak w przypadku kontroli
    dalej się nie pojedzie. Więc to nie ma nic wspólnego z kategorią prawa
    jazdy. Jakby miał B+E, to też by zakazali dalszej jazdy.

    A już ten jeden gram więcej kompletnie był bez sensu.
    Można mieć prawo jazdy B i ciągnąć przyczepę np.1000 kg.

    Bladego pojęcia nie mam, czy ta ich przyczepa miała hamulce, czy nie
    miała. Zakładając, że nie miała i miała DMC <=500 kg (to była jakaś
    stara przyczepa kempingowa - tak wynika z artykułu), to nawet gdyby
    załadowali do niej sprzęt nagłaśniający i całość ważyła 750,001 kg, to
    nie ma nic wspólnego z tym, czy ktoś ma prawo jazdy B, czy B+E.

    Pozdrawiam
    Piotr