    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokady drog
    Date: Fri, 28 Feb 2003 14:53:33 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.195.173.107

    > Dlaczego każdy rolnik z kilkoma ha uważa, że musi zaraz posiadać
    > własny traktor czy kombajn?

    No kombajn to może nie każdy, ale uwierz mi bez ciągnika zbyt dużo
    byś nie zarobił, gdyby przyszło Ci opłacić faktury!
    To jest tak jak gdybyś bez linii technologicznej chciał produkować np.
    płyty główne do komputerów i to takie żeby ktoś je od Ciebie później
    kupił za kosmiczną sumę pieniędzy.

    > Dobry pomysł - może być ;-)

    Ale jak mam tu poważnie odpowiadać skoro sobie jaja robisz?

    > zwiększa gwałtownie produkcję świń, co po pewnym czasie skutkuje
    > oczywiście spadkiem cen i podnosi się lament iż produkcja się nie opłaca
    > i państwo musi to wszystko wykupić.

    Tak i tu wychodzi brak edukacji w kierunku ekonomi, prawa podaży i popytu.
    Nikt im tego nie zapewnił na wsi, miasto miało tu przywileje w stosunku
    do wsi pod względem szkolnictwa.

    > Na razie zmierzamy do zarżnięcia całej gospodarki utrzymując na garnuszku
    > państwa tabuny rolników, górników, urzędników itd.

    Myśle że to nie porządki należy robić od dołu tylko od góry i płacić
    adekwatnie od odpowiedzialności i do wykonanej pracy, ale to już
    moje osobiste zdanie.

    > To skutkuje coraz większymi obciążeniami podatkowymi dla tych, którzy
    > jeszcze cokolwiek robią, więc spada ich konkurencyjność i rosnie
    > bezrobocie. W związku z tym niezbędne są kolejne podwyżki podatków
    > aby to całe towarzystwo utrzymać i kółko się zamyka.

    Tak to prawda, ale to nie wina rolników!

    > Rolnictwo jest chyba najmniej efektywną

    Tak, ale to rolnictwo Cię żywi większość państw pomaga rolnikom.

    >dziedziną gospodarki, daje znikomy
    > udział w PKB a usiłuje z niego żyć straszna masa

    coraz mniej

    > W UE średni poziom zatrudnienia w rolnictwie wynosi zdaje się 4%, a
    > w USA 2%.

    Nie potwierdzam nie zaprzeczam, poprostu nie wiem.