    From: akala <a...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Błędnie podany autor tłumaczenia - co zrobić?
    Date: Thu, 20 Jul 2006 13:24:17 +0200

    Dnia 20 Jul 2006 02:02:18 -0700, k...@g...pl napisał(a):

    > Mozesz wystapic na droge sadowa i zazadac rekompensaty za poniesione
    > straty w wyniku nieposzanowania Twoich osobistych praw autorskich do
    > dziela, ktore sa niezbywalne. Mozesz zazadac: wycofania nakladu,
    > umieszczenia sprostowania, korekty str. redakcyjnej (stosuje sie rozne
    > wklejki).

    nim jednak zdecydujesz się na poważne kroki prawne ustal czy akurat
    wydanie o które ci chodzi było faktycznie tłumaczone przez ciebie. Pewna
    bardzo znana książka miała kilka wydań i nie wszystkie wydania były
    tłumaczone przez tego samego tłumacza.
    Więc uważam ,że po prostu najpierw zażądaj wyjaśnień od wydawcy. Jeżeli
    chodzi tu o poważne pieniądze to warto od razu zapytać wydawcę po przez
    prawnika /niech w twoim imieniu zapyta adwokat/ - niezbyt wielki wydatek a
    skuteczność pytania znacznie większa.

    akala