  • 1. Data: 2007-05-25 14:03:39
    Temat: Błąd w wyroku - pytanie?
    Od: lolka <l...@b...pl>

    Witam,
    Pojechałam dziś do sądu odebrać odpis wyroku. Po otrzymaniu tegoż
    odpisu zauważyłam w nim błąd. Rozprawa odbyła się dn. 4 kwietnia 2007
    ( i tak zapisano: "po rozpoznaniu w dn. 4 kwietnia 2007...").
    Natomiast sam wyrok błędnie opatrzony jest datą 4 stycznia 2007.
    Wróciłam, pokazałam błąd sekretarzowi, zabrał mi odpis i poinformował,
    że w takim razie wyrok nie jest prawomocny i trzeba czekać dalej.
    Dostałam jedynie kopię ze stempelkiem "odpis niniejszy wydano jako
    nieprawomocny".
    Chciałabym się upewnić (bo w przeszłości już parokrotnie w w/w
    sekretariacie udzielono mi błędnych lub niepełnych informacji):
    - czy faktycznie wyrok jest nieprawomocny?
    - jaki teraz będzie dalszy ciąg, kiedy wyrok się uprawomocni, czy są
    na to określone terminy??
    - czy w związku z powyższym przedłużają mi się terminy na które mam
    powiedzmy "3 miesiące od wydania decyzji o uprawomocnieniu się wyroku"?

  • 2. Data: 2007-05-25 14:20:32
    Temat: Re: Błąd w wyroku - pytanie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lolka pisze:

    > Chciałabym się upewnić (bo w przeszłości już parokrotnie w w/w
    > sekretariacie udzielono mi błędnych lub niepełnych informacji):
    > - czy faktycznie wyrok jest nieprawomocny?

    Błąd w treści wyroku nie ma żadnego wpływu na termin jego
    uprawomocnienia się. Czyli termin liczy się od dnia ogłoszenia wyroku.

    > - jaki teraz będzie dalszy ciąg, kiedy wyrok się uprawomocni, czy są
    > na to określone terminy??

    Tak jak pouczał sąd. Minimum to 3 tygodnie. Jeśli strony będą wnosiły o
    uzasadnienie lub będzie apelacja czy zażalenie to będzie to trwało dłużej.

    > - czy w związku z powyższym przedłużają mi się terminy na które mam
    > powiedzmy "3 miesiące od wydania decyzji o uprawomocnieniu się wyroku"?

    Nic się nie przedłuża.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-25 14:31:31
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 25 Maj, 16:20, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Błąd w treści wyroku nie ma żadnego wpływu na termin jego
    > uprawomocnienia się. Czyli termin liczy się od dnia ogłoszenia wyroku.

    Czyli znów mi źle powiedziano?? Bo jeśli tak, to już dawno wyrok jest
    prawomocny.

    > Tak jak pouczał sąd. Minimum to 3 tygodnie. Jeśli strony będą wnosiły o
    > uzasadnienie lub będzie apelacja czy zażalenie to będzie to trwało dłużej.

    Nie było i nie będzie żadnych apelacji. Pierwsza i ostatnia rozprawa
    była w kwietniu.

    > Nic się nie przedłuża.

    Czyli - nie przedłuża się, ale ja nic nie mogę załatwić, bo nie mogę
    na dziś dostać prawomocnego wyroku "do ręki"?

    Dodatkowe pytanie w takim razie: do kogo adresować pismo w tej
    sprawie, aby udzielił mi wiążących informacji, za które będzie
    odpowiedzialny i żebym mogła dostac ten cholerny odpis :(((

  • 4. Data: 2007-05-25 14:38:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lolka pisze:

    > Bo jeśli tak, to już dawno wyrok jest
    > prawomocny.

    Jeśli w kwietniu zapadł wyrok i nikt o nic nie wnosił to jest on już
    prawomocny.

    Złóż wniosek o wydanie prawomocnego wyroku i jeśli jest tam błąd to złóż
    wniosek o sprostowanie wyroku co do tej daty (choć to zrobi też sąd z
    urzędu o ile to zauważy).

    jeśli będzie to sprostowanie to wyrok jest co prawda prawomocny ale
    trzeba będzie czekać na uprawomocnienie się postanowienia o
    sprostowaniu. Choć odpis prawomocnego wyroku (z błędem) możesz dostać od
    razu przed jego sprostowaniem.

  • 5. Data: 2007-05-25 14:44:22
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 25 Maj, 16:38, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > trzeba będzie czekać na uprawomocnienie się postanowienia o
    > sprostowaniu. Choć odpis prawomocnego wyroku (z błędem) możesz dostać od

    Dziękuję za informacje.