    From: "Aneta" <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bład w naliczeniu wypłaty - kto winny?
    Date: Wed, 09 Mar 2005 21:50:31 GMT

    > Księgowa może ponieść konsekwencje swojego błędu (upomnienie, nagana itp.)
    > natomiast nie ma żadnego powodu, żebyś Ty dostała pieniądze, które Ci się
    > nie należą. Masz prawny obowiązek je zwrócić (szukaj pod bezpodstawne
    > wzbogacenie), jeżeli pracodawca tego zażąda, może też potrącić to z
    > przyszłej wypłaty.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Beniamin
    Przyznam, ze zalezy mi na tym, aby ksiegowa poniosla jak najciezsze
    konsekwencje swojego bledu. Dodam, ze pracuje we "wspanialej" firmie
    Carrefour.Rzeczywiscie, prawnie powinnam zwrocic nieslusznie wyplacone mi
    wynagrodzenie, ale moze jest jakis "kruczek" prawny, na ktory moge sie
    powolac i na tej podstawie wnioskowac, aby to osoba winna poniosla
    konsekwencje finansowe popelnionego bledu, a nie ja. Tym bardziej,ze ja jej
    wczesniej zglaszalam,ze moje rozliczenie sie nie zgadza, ale ona nie
    naniosla zadnych korekt, kiedy to jeszcze bylo mozliwe.
    Dodam jeszcze,ze pobieram z ZUS-u rente socjalna, z tytulu czesciowej
    niezdolnosci do pracy i w zwiazku z tym, iz ona popelnila takie bledy i
    dodala mi godziny,ktorych nie przepracowalam, przekroczylam dopuszczalna
    wartosc zarobku brutto i w zwiazku z tym musialam zawiesic rente. Tego sie
    juz nie da "odkrecic". Place podwojnie za jej bledy, bo raz stracilam rente
    i teraz jeszcze sie okaze, ze bede musiala zwrocic ta roznice, z
    wynagrodzenia.
    Pozdrawiam
    Nina