    From: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Biuro podrozy" - jak odzyskac pieniadze?
    Date: Tue, 27 Apr 2004 06:55:23 +0200

    On Mon, 26 Apr 2004 18:24:28 +0200, Janusz wrote:
    > rodzice wlasnie dali sie wrobic w oferte pewnego "Biura podrozy" (zeby
    [...]

    Ok, to kilka wiecej detali:

    Rodzice zaplacili pieniadze z gory za umowe (tresc na zyczenie), w
    ktorej firma zobowiazuje sie do zorganizowania im wyjazdu w terminach
    przez nich zaproponowanych (3 terminy nalezy wybrac, a wyboru nalezy
    dokonac minimum na 3 mies przed planowanym wyjazdem).

    Jednak skladajac im zgloszenie, w ktrym byly 3 terminy, stwierdzili,
    ze miejsc juz nie ma i ze proponuja wyjazd na inna wyspe (duzo mniej
    atrakcyjna i duzo dalej), albo zmiane terminu na pazdziernik, listopad
    - bo wtedy miejsca beda. Na sugestie, ze przeciez pisze w umowie, ze
    my wybieramy 3 terminy, a oni musza wyjazd zorganizowac w ktoryms z
    nich odpowiedz byla jedna: "jak panstwo chca dystukowac, to tylko z
    naszym prawnikiem, bedzie dostepny pod koniec maja".

    W tym samym czasie przyszla klientka, ktora po 2 godzinach chciala
    zrezygnowac wyjazdu (jak jej emocje opadly, bo tak jak pisalem umowe
    podpisywalo sie po odegraniu pieknej scenki z licytacja i wogole),
    w umowie jest napisane, ze w momencie odstapienia od niej do 24 godzin
    placi sie 600zl kary, w przypadku pozniejszym 2000 zl.
    Kobieta chciala po 2 godiznach zrezygnowac a panienka z okienka
    powiedziala: "to musi pani sie umowic z naszym prawnikiem, bedzie w
    maju".

    Sprawdzilem w necie te firme i jedyne co sie natknalem to dyskusja do
    ktorej linka podalem.

    W swietle takich wydarzen wydaje mi sie, ze moje obawy mogab yc
    uzasadnine, ze rodzice nie pojada nigdy i nigdzie. A pieniadze
    przepadna.

    W tym momencie wydaje mi sie, ze zostalo dokonane przestepstwo
    polegajace na doprowadzeniu moich rodzicow do niekorzystnego
    rozporzadzenia wlasnym mieniem (albo jeszcze jakies paragrafy, ja sie
    na tym nie znam). I chcialbym wiedziec czy cos mozna zrobic juz, czy
    moze poczekac grzecznie jak to po wakacjach okaze sie prawda.
    Tylko, ze wtedy firmy moze juz nie byc i nie bedzie od kogo zadac
    zwrotu pieniedzy.

    Rodzice sa dobrej mysli, ale ja mam czarne mysli na ten temat.

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.