eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBilet czasowy i punktualnosc › Re: Bilet czasowy i punktualnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2
    .nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet czasowy i punktualnosc
    Date: Thu, 21 Jan 2010 20:16:07 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1001212009081.3744@quad>
    References: <c...@h...googlegroups.com>
    <hj46bq$2f7a$1@news2.ipartners.pl> <hj48c1$h1n$1@news.onet.pl>
    <hj496a$kcq$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hj4dt9$ero$1@news.task.gda.pl> <hj4ecd$56p$1@news.onet.pl>
    <hj84mi$pk5$1@news.onet.pl> <hj936e$f8l$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264104689 27534 83.15.167.123 (21 Jan 2010
    20:11:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jan 2010 20:11:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hj936e$f8l$2@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-Original-Bytes: 2446
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:624231
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 21 Jan 2010, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Zygmunt pisze:
    >>>>> Uwaga na marginesie: można sobie wyobrazić sytuację, w której kierowcy
    >>>>> celowo jadą wolniej, niż mogliby optymalnie jechać.
    >>>> Co do zasady kierowca powinien jechać zgodnie z rozkładem.
    >>>>
    >>>>
    >>> Tak samo, jak pasażer POWINIEN mieć ważny bilet :)
    >>
    >> Dlatego bilet na liczbę przystanków byłby lepszy.
    >
    > I tak i nie. Komunikacja publiczna jest po to, by zachęcać do tego, by nie
    > poruszać się po mieście samochodami, bo te sa już i tak dość znacznie
    > zakorkowane. Dlatego im prościej, tym lepiej.

    Ale właśnie bilety "całokształtowe" powodują nieproporcjonalnie wysoką
    opłatę za krótkie przejazdy - czyli tam, gdzie w 1. kolejności należałoby
    wyrugować samochody.
    Różnica między 2,00 zł które trzeba zapłacić za przejazd jednego przystanku
    a 2,80 do zapłacenia za przejechanie całego miasta, sam przyznasz, jest
    NIEPROPORCJONALNIE mała.
    Jak ktoś ma do "obskoczenia" kilka punktów, to albo decyduje się na
    bilet dobowy (w KZK GOP: 12zł, ZTM W-wa: 9zł), albo... nie ma sensu,
    prościej wziąć samochód. Niestety. No, chyba że rowerem (ale to w .pl
    mało modne).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1