    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Biegły z łodzi
    <uqdjlm$ef1$5$Shrek@news.chmurka.net> <EHzyN.112189$c1y8.1698@fx15.ams1>
    <uqetm7$smq$2$Shrek@news.chmurka.net> <uNDyN.17333$Fr1.15811@fx11.ams1>
    <uqg783$tm5$4$Shrek@news.chmurka.net> <s2TyN.24351$wDMd.19528@fx07.ams1>
    <uqhi7k$91v$1$Shrek@news.chmurka.net> <epZyN.17744$idBb.597@fx08.ams1>
    <uqipr3$qbc$2$Shrek@news.chmurka.net> <lGxzN.16064$ps1.4911@fx12.ams1>
    <uqmr8i$85f$1$Shrek@news.chmurka.net> <8mYzN.23533$bIG8.15344@fx04.ams1>
    <uqpnni$f5e$1$Shrek@news.chmurka.net> <MVdAN.149683$7uxe.95441@fx09.ams1>
    <uqs9ho$6v0$1$Shrek@news.chmurka.net> <JXyAN.62614$Erzc.31582@fx05.ams1>
    <uquojf$kcq$1$Shrek@news.chmurka.net> <OrDAN.71591$hq1.51108@fx13.ams1>
    <uqvtp4$99p$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <uqvu59$99o$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1ESAN.202417$c1y8.106151@fx15.ams1>
    <ur2j50$ji0$4$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Wed, 21 Feb 2024 01:54:18 GMT

    On 2024-02-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >>> https://www.newsweek.pl/polska/25-i-15-lat-wiezienia
    -dla-mordercow-andrzeja-struja-sprawiedliwy-wyrok/b5
    tz9qp

    > W zasadzie złamanie grdyki i pozostawienie bez pomocy co do zasady
    > zabija a już napewno jest określane jako stan zagrożenia życia, więc...

    Więc nadal nie wiemy dlaczego nie podano tego jako przyczyny, czyli
    pewnie jednak nie było tu bezpośredniego zagrożenia życia.

    > Ale my nie o tym. Tu zidentyfikowano śmiertelny cios a mimo to drugi
    > który w myśl tego toku myślenia śmierci nie spowodowała i w zasadzie
    > należałoby go przeprosić i wypuścić dostał 15 lat, No ale nie był
    > kulsonem, tylko kulsona tylko trzymał.

    A nie dziwi Cie, że babka od Jaworskiego dostała taki a nie inny wyrok?
    Przeciez ona go nawet palcem nie dotknęła. A jak zwiążę kogoś i podrzucę
    na srodek ruchliwej jezdni to odpowiadam ja czy kierowca, który
    rozjedzie?

    > Bo pewnie nie chciały... Dlatego pasuje tu niestety spowodowanie
    > śmierci, choć imho w takich przypadkch powinno być zabójstwo z zamiarem
    > ewentualnym. Ale rozumiem twój punkt widzenia że zabójstwo ciężko przypisać.

    Nawet jeśli złamanie grdyki skutkowało by tu smiercią to wątpie aby
    chcieli mu tę grdykę złamać. To musi być coś co z dużą pewnością
    skutkuje zejściem. Duszenie jako takie nie skutkuje.

    > Bo ja wiem... No aledobra - ten drugi żadnego ciosu nożem nie zadał. W
    > zasadzie tylko przytrzymał policjanta - to mniej czy więcej niż każdy z
    > kulsonów zrobił Stachowiakowi?

    J.w.

    > O nie zrobił tak naprawdę nic więcej niż każdy z kulsonów na tym
    > komisariacie, a w zasadzie mniej niż większość z nich. A mimo to dostał
    > 15 lat a kulsony jakieś marne przekroczenie uprawnień. Tak to wygląda w
    > praktyce...

    Zrobił dużo więcej bo musiał być, w którymś momencie lub od poczatku
    świadomy nieuchronności skutków.

    --
    Marcin