  • Data: 2003-05-06 18:35:08
    Temat: Re: Biblioteki a kwestia ustawy o prawie autorskim
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:03050616045791@polnews.pl...
    > Art. 28. Biblioteki, archiwa i szkoły mogą:
    >
    > 1) udostępniać nieodpłatnie, w zakresie swoich
    > zadań statutowych, egzemplarze utworów opublikowanych,
    >
    > 2) sporządzać lub zlecać sporządzenie pojedynczych
    > egzemplarzy utworów opublikowanych, niedostępnych
    > w handlu - w celu uzupełniania, ochrony swoich
    > zbiorów i nieodpłatnego ich udostępniania.

    No dobrze... czyli jak dotąd wszystko mi się zgadza
    z tym co do tej pory myślałem - ale wobec tego co robi
    w bibliotekach maszynka xerograficzna? Czy jeśli książki
    z księgarni nie można kopiować, bo nie mamy copyright
    to taką z biblioteki już można? Na jakiej podstawie
    toleruje się kopiowanie na xero książek i ich fragmentów
    w bibliotekach??