  • 1. Data: 2003-05-06 13:46:54
    Temat: Biblioteki a kwestia ustawy o prawie autorskim
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Według którego paragrafu tej ustawy biblioteki
    mają prawo rozpowszechniać copyrighted książki?

  • 2. Data: 2003-05-06 14:04:57
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    >Według którego paragrafu tej ustawy biblioteki
    >mają prawo rozpowszechniać copyrighted książki?

    Art. 28. Biblioteki, archiwa i szkoły mogą:

    1) udostępniać nieodpłatnie, w zakresie swoich
    zadań statutowych, egzemplarze utworów opublikowanych,

    2) sporządzać lub zlecać sporządzenie pojedynczych
    egzemplarzy utworów opublikowanych, niedostępnych
    w handlu - w celu uzupełniania, ochrony swoich
    zbiorów i nieodpłatnego ich udostępniania.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-05-06 18:35:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > egzemplarzy utworów opublikowanych, niedostępnych
    > w handlu - w celu uzupełniania, ochrony swoich
    > zbiorów i nieodpłatnego ich udostępniania.

    No dobrze... czyli jak dotąd wszystko mi się zgadza
    z tym co do tej pory myślałem - ale wobec tego co robi
    w bibliotekach maszynka xerograficzna? Czy jeśli książki
    z księgarni nie można kopiować, bo nie mamy copyright
    to taką z biblioteki już można? Na jakiej podstawie
    toleruje się kopiowanie na xero książek i ich fragmentów
    w bibliotekach??

  • 4. Data: 2003-05-06 22:26:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wydawało mi się, że problem kserowania książek już umarł. Uznano, że dla
    siebie można. Ale może się mylę, bo wałkowano to bodaj w połowie tamtego
    roku, jak pamiętam.

    Usytuowanie w bibliotece kserokopiarki nie ma nic do rzeczy, bo:
    - po pierwsze nikt nie powiedział, że jest tylko do kserowania książek,
    - po drugie ktoś może potrzebować jedną stronę z książki, a to chyba
    naruszeniem prawa nie jest, a
    - po trzecie, to za kserowanie odpowiada kserujący, a nie położenie
    geograficzne maszyny.

    Jak postawiliby ją w tajnej kancelarii, to znaczy że można powielać tajne
    dokumenty?
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 5. Data: 2003-05-07 05:36:05
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Art. 28. Biblioteki, archiwa i szkoły mogą:
    >
    > 1) udostępniać nieodpłatnie, w zakresie swoich
    > zadań statutowych, egzemplarze utworów opublikowanych,

    Od dawna meczy mnie to, ze w prawie autorskim sa lepsi i
    lepsiejsi. Bo jesli np. taksowkarz kupi sobie tasme z muzyka to
    jeszcze dowalaja mu na biezaco tantiemy, nawet jesli nie ma to
    zadnego wplywu na jego zarobki (facet sobie po prostu umila
    zycie przy muzyce). Nie mozna tez plyt wypozyczac. Jeszcze
    ciekawiej [czytaj: absurdalniej] jest z rynkiem programowym. Ale
    ksiazki moga byc wypozyczane w bibliotekach bez ograniczenia,
    moga byc odsprzedawane na rynku wtornym, mozna wiedze z ksiazek
    wykorzystac do powiekszania swoich finansow. I gdzie tu
    sprawiedliwosc? W koncu ksiazki tez tworzy jakis autor i
    niejednokrotnie wklada w nie wiecej pracy niz inni tworcy.
    Wiem, wiem pogadalem sobie. Ale akurat stoje po tej stronie
    barykady i wkurza mnie kazdorazowo gdy slysze o lamaniu praw
    muzykow i programistow, a nie akurat tworcow piora. Nie mam nic
    przeciw muzykom i programistom, ale ta polska sprawiedliwosc
    mnie zalamuje.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 6. Data: 2003-05-07 08:59:39
    Od: d...@w...pl (Piecia)

    Witam ab,

    a> zycie przy muzyce). Nie mozna tez plyt wypozyczac. Jeszcze
    w koszalinie jest fonoteka, w której można wypożyczyć albo płytę
    winilową albo cd

    --
    Pozdrawiam,
    Piecia mail tu mi: d...@w...pl

  • 7. Data: 2003-05-07 12:34:22
    Od: a...@g...pl

    * Piecia <d...@w...pl> [2003-05-07 11:15:34]:
    > Witam ab,
    >
    > a> zycie przy muzyce). Nie mozna tez plyt wypozyczac. Jeszcze
    > w koszalinie jest fonoteka, w której można wypożyczyć albo płytę
    > winilową albo cd

    w katawicach tez.

    w zwiazku z tym pytanie.... jakie sa warunki prawne okreslajace
    zakladanie bibliotek/
    fonotek?

    i jak wyglada sprawa zalozenia fonoteki www.kaza.pl i 'wypozyczania'
    utworow ludziom, powiedzmy w formacie mp3? :)

    ACME

  • 8. Data: 2003-05-08 06:22:45
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > Nie mozna tez plyt wypozyczac.

    > Jeszcze w koszalinie jest fonoteka, w której można
    > wypożyczyć albo płytę winilową albo cd

    Czy takze najnowsze cd? Bo ksiazki najnowsze moga do biblioteki
    trafiac.

    -- !!!!!!!!!!!! Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.