    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bardzo poważna sprawa. Błagam o pomoc
    Date: Fri, 30 Jul 2004 21:17:49 +0200

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cebrqq$e3s$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Odnosiłam się do tego fragmentu - cytuję "natomiast telewizor skaner i
    > drukarka na tego jej drugiego męża.".Zgodzisz sie wiec, ze drugi mąż babci
    > mogłby ernestowi narobić kłopotów, gdyby ernest owe rzeczy wyniósl?

    Ależ oczywiście. Ja cały czas piszę o owym komputerze, który może stanowić
    sporny przedmiot pomiędzy Ernestem i babcią. Rzeczy "dziadka' w żadnym
    wypadku wynosić mu nie wolno.

    > Zastanawiam się tez nad tym - ernest wynosi komputer, który jest na
    babcię.
    > Jej maż zgłasza kradzież. Ernest mówi, ze babcia mu komputer podarowala,
    jej
    > maż ze absolutnie to nieprawda. Jego slowo kontra slowo ernesta. I co
    dalej?

    Nic. Odmowa wszczęcia, bo brak wniosku o ściganie od osoby uprawnionej -
    art. 278§4 kk.

    > Ja bym trzymala kciuki za męza babci - przynajmniej dopoki babcia sie nie
    > pojawi i nie zezna jak bylo naprawde. A gdyby przypadkiem ernest wyniosl
    > jeszcze rzeczy jej męza czyli np ów skaner to wydaje mi się, ze jego
    > sytuacja sie pogarsza bo o ile moze bredzic ze babcia mu podarowala
    > komputer, to zdecydowanie trudniej będzie mu tę samą bajkę zastosować w
    > stosunku do jej męza.

    Po za tym zastanawiam się, czy i na ile strony sporu będą w stanie dowieść
    własności poszczególnych przedmiotów. Ja mam kilka sprzętów w domu. Ale
    próba ustalenia, co jest czyje najprawdopodobniej skończyła by się porażką.
    Większość zakupiona za gotówkę i są tylko paragony.

    Ale co do zasady dokąd babcia się nie znajdzie, to Ernest spokojnie może
    opierać swoje prawo własności na darowiźnie ze strony babci. Tylko ona może
    to obalić.