    From: bronek <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bankowy tytuł egzekucyjny
    Date: Thu, 19 Feb 2004 10:03:31 +0100

    kilkujadek wrote:
    > Sprawa wygląda tak, że poręczyłem "kumplowi" w 1998 r. kredyt. Myślałem, że
    > spłaca go bez zgrzytów, ale niestety tak nie było. Poręczycieli było
    > czterech i od jednego z nich dowiedziałem się, że delikwent przestał spłacać
    > już w 1999 r. Z uwagi na to, że zmieniłem adres zamieszkania nie
    > otrzymywałem od banku żadnych informacji i odsetki przekraczają obecnie
    > kapitał kredytu. Przeszukując dokumenty z poprzednich lat odnalazłem pismo
    > "Oświadczenie o poddaniu sie egzekucji", które stanowi - Bankowy tytuł
    > egzekucyjny moze być wystawiony do dnia 2003.01.01. Poradzcie co to oznacza?
> [...]
    Bankowego tytułu bank nie może już wystawić bo jest po terminie.
    Może Cię skubnąć na tzw. zasadach ogólnych.
    Szansą jest tutaj przedawnienie.
    Bank pradopodobnie wypowiedział kredyt w 1999 roku (lub 2000) wtedy
    całości kredytu stała się wymagalna. Rozpoczął się również 3-letni bieg
    terminu przedawnienia.
    Zorientuj się kiedy kredyt był wypowiedziany.
    Jeżeli nie był sprawa się skomplikuje o tyle że każda rata będzie
    przedawniać się samodzielnie.

    Bronek