    From: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: B. proszę o pomoc -alimenty dla niepełnosprawnej Misi
    Date: Tue, 1 Feb 2005 10:01:55 +0100

    User "Beniamin" <b...@c...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:M7HLd.24323$2e4.13551@news.chello.at

    > Ale nie po równo. Sprawowanie bezpośredniej opieki nad dzieckiem (także
    > zdrowym) ogranicza możliwości zarobkowe. Alimentować dziecko można nie
    > tylko finansowo, ale także czyniąc osobiste starania... itd.

    Przecież nie mówię, że po równo, ale, że obowiązek
    ten należy do obydwojga rodziców.

    > Nie ma bezpłatnych (refundowanych) dentystów stosujących procedury i
    > materiały na przyzwoitym poziomie. Sam bym do takiego nie poszedł, a co
    > dopiero z dzieckiem.

    Zależy w jakim wieku jest dziecko. "Mleczaki"
    można leczyć bezpłatnie bo i tak "pójdą na
    stracenie".

    > Rehabilitacja refundowana nawet teoretycznie w całości swoje kosztuje.
    > Do tego zabiegów jest zazwyczaj za mało i troska o dziecko każe
    > wykupować dodatkowe zabiegi.

    Bez przesady.

    > Tak, ale rzadko wystarczą do tego same chęci. Potrzebne są dość drogie
    > przyrządy, co jakiś czas nadzór i wskazówki dobrego specjalisty albo
    > jakiś kurs. To kosztuje.

    Jeśli potrzebne są przyrządy, a matka jest troskliwa
    to dlaczego tych przyrządów nie zakupiła gdy jeszcze
    było komu za nie płacić?.

    > Zasadą jest, że poziom życia dziecka nie powinien być niższy niż poziom
    > życia rodzica.

    Zgadzam się.

    > Oczywiście nie mam pojęcia jak wygląda sytuacja w tym przypadku, ale
    > Twoje uwagi są trochę jednostronne.

    Nie, nie są. Jak przedtem napisałem - sam wychowuję
    niepełnosprawną córkę. Także wymaga wizyt u specjalisty
    i także wymaga rehabilitacji. Moja exmałżonka grosza nie
    dokłada do "interesu", a córka, już pełnoletnia, do końca
    życia będzie wymagała opieki. Jednak nie robię z tego
    ogólnokrajowego problemu, a z siebie jedynego_największego
    poszkodowanego.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Uśmiechnij się... jutro będzie Lepper."