    From: "Marcin Zurakowski" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Artykul 267 n.k.k - Hacking
    Date: Sun, 14 Jul 2002 13:06:06 +0200
    Sender: g...@p...sosnowiec.sdi.tpnet.pl

    > Kto panu takich bzdur naopowiadal, ze dyski trzeba zabezpieczac przed
    > hackerami ?
    > Sytuacja normalna, zgodna z obowiazujacym prawem, to brak hackerow i
    > brak wlaman na komputery.

    Ciezko sie z Panem będzie dyskutować, bo ma Pan idalistyczne podejście do
    świata. Moje pytania są czysto prawno-techniczne. Nie będę z Panem
    dyskutować o moralności, filozofii itp. Ja chcę się dowiedzieć, co jest
    zabronione, a co dozwolone w polskim prawie. Nie interesuje mnie co jest w
    USA, Francji.

    > Hackerstwo to zjawisko patologiczne, nie znane w wielu krajach, tak jak
    > w wielu krajach nie zamyka sie samochodow, ani domow.
    > Musi pan pamietac, ze sa spoleczenstwa w ktorych obywatele sa uczciwi,
    > przestrzegaja zasad i nikt nie musi sie przed nikim zamykac i bronic.
    > a pan ciagle pisze o patologiach, sugerujac ze to stan opisujacy
    > oczekiwana rzeczywistosc.

    Hackerstwo w Polsce dopiero się rozwija. Prosze poczekać kilka lat, jak
    więkość firm, instytucji będzie podłączonych internetu poprzez źle
    skonfigurowane firewall'e, serwery itp. To będzie prawdziwa wolna amerykana.

    > Nie ma czegos takiego jak wlamywanie sie, jak koniecznosc zabezpieczania
    > sie przed wlamaniami, hackerami.
    > Siec internet jest w 200% monitorowana i kazde zdarzenie archiwizowane
    > przez 100 lat i wiecej
    > i kazdy uzytkownik internetu moze za 50 lat sprawdzic, kto mu wchodzil
    > na komputer, serwer, skad , co sciagal i dokad, data, godzina, minuta ,
    > sekunda, wielkosc transferu, nazwa pliku, katalog.

    Po tym stwiedzeniu dał Pan poznać, że nie ma pojęcia Pan o funkcjonowaniu
    internetu. Osobiście pracuje jako administrator i moge Pana zapewnić, że
    nikt w Polsce nie ma na tyle środków aby monitorować cały ruch. Logi są,
    owszem, wybiórcze i przeważnie usuwa się je po ok 6 miesiącach.

    > I wlasciwie powstalo panstwo w panstwie, ze grupa niewielu prywatnych
    > osob, majacych darmowy dostep
    > do internetu, bawi sie we wladze, i chce kontrolowac 100% spoleczenstwa,
    > ktore korzysta w internetu.

    Troche tutaj przebija się nutka teorii "wielkiego spisku"...:)

    > Bez Prawa Internetowego ten marazm bedzie trwal dalej, zapoznienie
    > technologiczne kraju wobec swiata bedzie sie poglebialo, nikt myslacy
    > nie bedzie zakladal biznesu opartego na internecie,
    > ani prowadzil rozmow handlowych przez internet, czy cokolwiek kupowal.

    Nie wiem, co ma Pan na myśli pisząc Prawo Internetowe, ale dzisiaj tysiące
    osób kupują pradukty na aukcjach (Allegro), jest kilka pratform B2B i myśle,
    że będzie się to coraz bardziej rozwijało.

    > I zamiast marcinie zadawac te dziecinne pytania zadzwon do biura fbi i
    > zapytaj sie czy mozesz grzebac po ich serwerach i sprawdzac czy sa
    > zabezpieczone, czy nie, czy chronione czy nie, czy mozna wejsc na dysk c
    > czy d, czy e lub f.
    > Dostaniesz autorytatywna urzedowa odpowiedz i zakonczysz te dziecinne
    > pytania.

    Przypominam Panu, że mieszkamy w Polsce i obowiązuje nas prawo polskie. Nie
    obchodzi mnie ani zdanie FBI, ani ich prawo federalne, ani prawo stanowe. My
    podlegamy POD PRAWO POLSKIE. Dlatego pytania o zakres karalności w kk jest
    jak najbardziej na miejscu.

    > Czemu hacker ciagle mysli ze jest cwanszy a uzytkownicy internetu glupsi
    > i tepi.

    Niestety taka jest prawda. Użytkownik posiada może 10% wiedzy przeciętnego
    włamywacza.

    > Prawo chroni kazdego uzytkownika internetu przed hackerami i uzytkownik
    > nie musi instalowac zadnych firewalli, zabezpieczen, aby korzystac z
    > ochrony prawa.

    Prosze sobie przeczytać Kodeks Karny, i odpowidnie artykuły w CAŁOŚCI.

    > Fakt, ze protokol http jest wadliwy, ze nie zapewnia bezpieczenstwa , ze
    > rozwinal sie nadmiernie i zmonopolizowal internet jeszcze nie znaczy, ze
    > tak musi byc dalej.

    Kolejny zdanie, które pokazuje, że nie ma Pan pojęcia o protokołach i
    internecie.
    Wie Pan jak wygdląda protokół HTTP i na jakies jest warstwie OSI?
    Może Pan wskazać choć jedną wadę projektową tego protokołu?
    Nie sądze...

    > To wlasnie marazm prawny, brak Prawa Internetowego jest powodem zapasci
    > spolek internetowych na warszawskiej gieldzie.

    Prawo, którego nie można egzekwować jest martwym prawem. Nawet jak by go
    uchwalili, to i tak policja nie porawdziała by sobie z ściganiem
    przestępstw.

    Poza tym Pana poglądy troche mi się kojarzą z Lepperem, który uważa że też
    wszystko wie i ma na wszystko lekarstwo. Ten list pewnie jest i tak pewnie
    do Pana nie trafi. Ma Pan oprócz skrzywionego poglądu na świat ogromne
    poczucie własnej wartości i nieomylności. Prosze też nie zaśmiecać innych
    grup tą jałową dyskusją (wgpw).

    Jak już powiedziałem na początku, moje pytania dotyczą prawa polskiego i są
    czysto techniczne: co można, a co nie. Prosze nie odpowidać na moje listy,
    jeśli nie ma Pan nic konkretnego do napisanie, a tym bardziej mnie pouczać i
    umoralniać.

    Marcin