eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu › Re: Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
    Date: Mon, 4 Feb 2013 20:02:12 +0100

    Użytkownik "Tom N" <7...@8...190139.invalid> napisał w wiadomości
    news:130204.190139.psp.471.33@int.dyndns.org.invalid
    .130204.invalid...
> [...]
    >
    > Ależ ma znaczenie -- przypis 1: Miejsce zatrudnienia jest wymagane tylko
    > przy odmowie przyjęcia mandatu (art. 57 § 3 pkt 2 Kodeksu postępowania w
    > sprawach o wykroczenia)
    >
    > No to zacytujmy rzeczony:
    >
    > § 3. Wniosek o ukaranie składany przez oskarżyciela publicznego powinien
    > ponadto zawierać wskazanie:
    > miejsca zatrudnienia obwinionego oraz, w miarę możności, danych o jego
    > warunkach materialnych, rodzinnych i osobistych;

    > Ano -- i napisać np. wysilcie sie trochę, żeby wniosek do sadu złożyć,
    > zamiast gotowca podkładać właścicielowi pojazdu.

    Tyle, że wóczas w celu uzupełnienia danych wezwą go do osobistego
    stawiennictwa. Pół biedy, jeśli to organw meijscu jego zamieszkania, ale
    bywa, że przyślą Ci to z drugiej strony Polski. Tu akurat z Policją była
    wygoda, bo słali pomoc prawną do jednostki miejsca zamieszkania. W wypadku
    ITD ktoś o tym nie pomyślał, o Straży Gminnej/Miejskiej nie wspominając.
    Nie na darmo ktoś keidyś wpadł na pomysł, że Policja powinna być jedna w
    Polsce :-) Potem przyszli politycy i zaczęli wydziwiać.

    > Uwaga: Aby wskazanie osoby, której powierzono pojazd do kierowania było
    > skuteczne wypełnione powinny zostać wszystkie rubryki
    > w części B. Nieskuteczne wskazaniewskazanie powodować może skierowanie
    > sprawy do sądu o ukaranie właściciela pojazdu za wykroczenie
    > z art. 96 § 3 Kodeksu wykroczeń

    Rzecz w tym, że takie stanowisko z niczego nie wynika. Nie znam przepisu,
    który określałby, jaki zakres danych jest wystarczający, a jaki jeszcze
    nie. Co do zasady w wypadku zadkich imion i nazwisk same te dane mogą
    pozwolić na zidentyfikowanie osoby w oparciu o PESEL.