  • Data: 2006-01-22 12:41:19
    Temat: Re: Art 323 KPC
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 22 Jan 2006 12:25:38 +0100, kam napisał(a):

    > Niekoniecznie, §1 zakłada że wzruszenie orzeczenia nie było i nie jest
    > możliwe. Skoro skarga kasacyjna została już rozpoznana i skutkiem tego
    > rozpoznania było utrzymanie orzeczenia, to skarga kasacyjna ani nie
    > mogła (wynik jej rozpoznania), ani nie może (bo już jedna była, upłynęły
    > terminy itd.) doprowadzić do zmiany lub uchylenia orzeczenia. A więc
    > skarga o stwierdzenie niezgodności byłaby dopuszczalna. I tylko §3 ją
    > wyklucza.
    >
    > KG

    Nie zgadzam się, w wypadku, o którym piszesz skarga kasacyjna mogła zmienić
    zaskarżone orzeczenie. To, że orzeczenie zostało utrzymane jest wynikiem
    jej rozpoznania. W interpretowanym przepisie chodzi o możliwość zmiany
    orzeczenia w wyniku wnoszonego środka, a nie o efekt. Skoro możliwość
    istniała to oznaczałoby to, że wnieść skargi o wznowienie i tak nie można
    zatem paragraf trzeci nie byłby potrzebny.