    From: Rafał Święch <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art 323 KPC
    Date: Sat, 21 Jan 2006 16:14:34 +0100

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 14:12:11 +0100, chester napisał(a):

    > Ale przecież ten nowy sędzie poprowadził rozprawę i dopiero potem wydał
    > wyrok. Nie jestem prawnikiem a to rozumiem. Chyba coś nie tak u ciebie z
    > logicznym myśleniem...
    >
    > chester

    Z logicznym myśleniem u mnie wszystko dobrze. Jeżeli sędzia przeprowadził
    jeszcze raz postępowanie to OK. Tylko, że z tego co pisał kolega wynika, iż
    sędzia poszedł "na skróty", pominął opinię biegłego, oparł się na
    ustaleniach poprzedniego sędziego, a tego nie może zrobić. Zmiana sędziego
    w postęowaniu zdarza się, ale wyjątkowo. Jak sędzia wyjeżdża na urlop to
    dalej prowadzi sprawę, a wypadki zwolnień mają jednak charakter wyjątkowy.
    Jakby to był częsty proceder to by jeszcze bardziej wydłużało postępowanie,
    bo sprawa która ciągnie się np. przez rok, musiałaby być przeprowadzona od
    nowa.