    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 188 Kodeksu Pracy
    Date: Tue, 17 Jul 2007 19:00:55 +0200

    W wiadomości news:f7iq51$m2h$1@atlantis.news.tpi.pl krzysiek
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > ja nie mam czasu z Tobą dyskutować
    Ja cię wcale nie namawiam, prostuję jedynie błędne części twoich wypowiedzi.
    Zresztą nie dyskutujesz ze mną tylko z grupą, to nie są pogaduchy na privie.

    >, a przy okazji nawet jeżeli to
    > czynię, to NIE OBRAŻAM CIĘ;
    Nie wrzeszcz. Nikt cię nie obraża.

    > moją intencją jest pomóc pytającemu,
    To bardzo dobrze, moje intencje są takie same.
    Pomocy można udzielić w różny sposób, niekoniecznie prowadząc za rękę.

    > a nie spierać się z Tobą kto ma bardziej rację
    To trzeba mu było odpisać na priva. To jest grupa _dyskusyjna_
    , tu się ścierają poglądy i opinie, po to takie grupy istnieją.

    > zresztą to pytający dokona wyboru jednej z naszych rad i na własnej skórze
    > się
    > przekona która rada była właściwa :)
    Ja to widzę szerzej. Udział w grupach (zarówno czynny jak i bierny) służy
    IMO zdobywaniu wiedzy. Dobrym sposobem do tego jest dyskusja, nawet jeśli
    jest ostra lub bardzo ostra. Tu się nie gładzi po główkach, tylko kopie po
    dupach (jak ktoś z użytkowników kiedyś pisał).
    Cenną zaletą jest umiejętność przyznania się do błędu. To zaden wstyd, a
    mimo to niektórzy kręcą, kombinują, wypisują głupoty byle nie wyjść, że się
    mylili - takich czytać nie warto.
    Wiedz także, że archiwa grup wiszą w necie po kilka lat. Kiedyś ktoś będzie
    szukał odpowiedzi na ważna kwestię i znajdzie tonę śmiecia, przez którą się
    nie przedrze. Już teraz tak jest.

    > poza tym ja nie piszę, co by było
    > gdyby, albo jak to u mnie w pracy robi pracodawca, ale to co stanowi
    > kodeks pracy i praktyka sądownicza - w każdym zakładzie pracy jest
    > różnie;
    Oraz, że jesteś pewien na 100% swojej racji, bo jesteś - jak twierdzisz -
    praktykiem, masz wieloletnią wiedzę prawniczą i znasz doktrynę oraz
    orzecznictwo. ;)

    > zgodzę się, że to uprawnienie pracownik ma prawo wykorzystać,
    > jeżeli spełnia określone w art.188kp warunki,
    Cieszę się z twojej zgody na to, że pracownik ma prawo wykorzystać
    przysługujące mu uprawnienie.
    Tyle, że z tym się raczej trudno nie zgodzić...

    > ale pracodawca może
    > zwyczajnie mu odmówić - no ale co wtedy - myślę, że masz odpowiedź na to?
    Znam - zwolnienie lekarskie. :-)
    Natomiast pracodawcy raczej nic się formalnie zrobić nie da. Może mu tak
    odmawiać wiele razy i nawet jeśli innym pracownikom w takiej samej sytuacji
    nie odmówi, to ciężko będzie mu udowodnić szykanowanie o mobbingu nie
    wspominając..
    Jak już pisałem jedyna sytuacja, w której pracodawca nie może odmówić
    pracownikowi udzielenia zwolnienia w tym trybie - jak ten zawnioskuje o 30 i
    31.12.

    > ponadto na koniec wyrażam ubolewanie, że nie potrafisz zwyczajnie
    > wytłumaczyć, że według ciebie jestem w błędzie, ale od razu obrażasz
    Nie jesteś przesadnie obrażalski? Wytłumaczyłem ci najzupełniej zwyczajnie,
    pomimo twojej bufonady ze 100% racji. Mam zacytować?

    > mnie, mimo że nie znasz mnie; muszę to stwierdzić z przykrością; a
    > moje, jak to nazwałeś "perory", to tylko przykład, może nie do końca
    > trafiony, ale zapewne związany z problemem
    Przecież napisałem prawdę - przeczytaj się sam. Powtarzasz w postach to, co
    już inni jasno napisali i dokładasz do tego swoją "aprobatę", jakby była ona
    potrzebna. Odjeżdżasz od tematu - to co to jest?

    > a to, że napisałem, że się powołuję na orzecznictwo i praktykę swoją w
    > sądach, nie jest zwykłym bałwochwalstwem
    Pewnie, że nie. To jest samochwalstwo. ;))
    Tyle, że ty się nie powołujesz na orzecznictwo, nawet go nie podajesz.
    Ty tylko twierdzisz, że je znasz.

    >, ale informacją dla osoby pytającej, by mogła ewentualnie w rozmowie z
    >pracodawcą zabłysnąć :) ot
    > cała filozofia
    Jak ma zabłysnąć? Powołać się na gościa z grupy dyskusyjnej, który
    twierdził, że zna orzecznictwo, a nawet doktrynę? Przecież się wtedy
    ośmieszy.

    > ja staram się odpowiadać pytającemu na pytanie, nie wdając się w
    > niepotrzebne spory z pozostałymi odpowiadającymi
    No to ja ci doradzam zapoznanie się z ideą funkcjonowania usenetu.

    >; jeżeli jednak zwracam komuś uwagę na błąd, to czynię to z kulturą i
    >tolerancją dla jego
    > poglądów i wiedzy; o to samo bym cię skromnie prosił :)
    Pomyślę. ;)
    Piszesz na grupę z własnej woli, nie ma przymusu. Tym samym poddajesz swoja
    wypowiedź pod publiczny osąd. Nie masz wpływu na to, co potem ktoś napisze i
    jak.

    --
    Jotte