    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 188 Kodeksu Pracy
    Date: Tue, 17 Jul 2007 18:18:03 +0200

    news:f7idbs$kbk$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:f7ibcn$pg7$1@atlantis.news.tpi.pl Krzysiek

    > [cut]
    > Nie rozumiesz tego, co napisałem, co sam napisałeś, czy jednego i
    > drugiego?
    > Wytłumaczę ci jeszcze prościej, ale po pierwsze zostawiamy urlopy, bo to
    > nie temat wątku, mówimy o 2 dniach z art. 188.
    > <cit>
    > pracodawca wyznacza termin tego zwolnienia; pracownik nie ma tu nic do
    > powiedzenia - jest podporządkowany pracodawcy i jego poleceniom
    > </cit>
> [...]

    ja nie mam czasu z Tobą dyskutować, a przy okazji nawet jeżeli to czynię, to
    NIE OBRAŻAM CIĘ;
    to nie było fair z Twojej strony, zwłaszcza że moją intencją jest pomóc
    pytającemu, a nie spierać się z Tobą kto ma bardziej rację; zresztą to
    pytający dokona wyboru jednej z naszych rad i na własnej skórze się przekona
    która rada była właściwa :) poza tym ja nie piszę, co by było gdyby, albo
    jak to u mnie w pracy robi pracodawca, ale to co stanowi kodeks pracy i
    praktyka sądownicza - w każdym zakładzie pracy jest różnie;
    zgodzę się, że to uprawnienie pracownik ma prawo wykorzystać, jeżeli spełnia
    określone w art.188kp warunki, ale pracodawca może zwyczajnie mu odmówić -
    no ale co wtedy - myślę, że masz odpowiedź na to?

    ponadto na koniec wyrażam ubolewanie, że nie potrafisz zwyczajnie
    wytłumaczyć, że według ciebie jestem w błędzie, ale od razu obrażasz mnie,
    mimo że nie znasz mnie; muszę to stwierdzić z przykrością; a moje, jak to
    nazwałeś "perory", to tylko przykład, może nie do końca trafiony, ale
    zapewne związany z problemem

    a to, że napisałem, że się powołuję na orzecznictwo i praktykę swoją w
    sądach, nie jest zwykłym bałwochwalstwem, ale informacją dla osoby
    pytającej, by mogła ewentualnie w rozmowie z pracodawcą zabłysnąć :) ot cała
    filozofia

    ja staram się odpowiadać pytającemu na pytanie, nie wdając się w
    niepotrzebne spory z pozostałymi odpowiadającymi; jeżeli jednak zwracam
    komuś uwagę na błąd, to czynię to z kulturą i tolerancją dla jego poglądów i
    wiedzy; o to samo bym cię skromnie prosił :)

    pzdr
    krzysiek