    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 138 kpk ciekawostka
    Date: Mon, 12 May 2008 21:57:14 +0200

    AmtoPm pisze:

    > Jednak gdyby przyjąć Twoją interpretację, że ma miejsce skuteczne
    > doręczenie to by się okazało że art. 138 jest martwy, a oskarżony
    > powinien poinformować sąd terminie wyjazdu na ok. 20 dni przed
    > wyjazdem...

    No ja nie zakładam, że sąd pernamentnie śle pisma do oskarżonego.
    zawiadamia gdy wyjeżdża, ale jednocześnie odbiera przed wyjazdem pisma o
    których wie (czyli kiedy dostał awizo).
    Jeśli się się pismo i oskarżony "wyminą" (nie ma jeszcze awiza) to
    według mnie może to być co najwyżej powodem przywrócenia terminu, czy
    usprawiedliwienia nieodebrania wezwania i niestawiennictwa.

    > Jednak art. 138 o tym nie mówi, więcej artykuł mówi o konieczności
    > poinformowania Sądu przez oskarżonego gdy ten już jest zagranica... -
    > "przebywająca za granicą")

    Dziś nie mam kpk, więc nie będę się spierał jak dokładnie tam jest napisane.

    > Poza tym powiedziałem, że wyjeżdżający powziął zamiar wyjazdu po
    > zamknięciu poczty a przed jej otwarciem go już nie ma - bo jest w
    > drodze zagranicę.

    Jak zamknęli pocztę i nie otworzyli jej przed jego wyjazdem, co sugeruje
    że nie mógł odebrać przesyłki, to jak zawiadomił sąd :) ? Sąd w nocy
    telefonów nie odbiera :)

    > Czy można odmówić oskarżonemu powzięcia decyzji o wyjeździe zagranicę
    > po zamknięciu poczty powiedzmy o godzinie 22.00? Jeśli tak sądzisz to
    > na jakiej podstawie?

    Ja tylko twierdzę że wezwanie jest skuteczne, nie twierdze że nie może
    jechać. Jak może zawiadomić sąd to może i odebrać przesyłkę o której wie.

    A tak z ciekawości: to jakiś kazus :) ?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."