    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 135 KW - komentarz???
    Date: Tue, 20 Dec 2005 17:21:58 +0100

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    news:43a812fc$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
    > wskaż przepis który pozwala sprzedawcy odmówić mi sprzedaży tylko
    > dlatego ze nie mam odliczonej kwoty

    Nie, ale wskaż przepis, który zobowiązuje sprzedawcę do wydania
    reszty! To będzie dopiero wyzwanie :-)

    > no to uiszczam cenę, place banknotem używanym w Polsce. Banknot czy
    moneta
    > musi mieć nominał taki sam lub wyższy niż cena za jaka kupuje

    No i sprzedawca Ci wypłaci resztę za tydzień.

    > I tu sam doszedłeś do sedna sprawy. Obowiązkiem sprzedawcy jest
    przyjąć
    > cenę, on niczego ponad nią nie przyjmuje - miałoby to miejsce gdyby
    cos
    > kosztowało np. 2,5 a on za to zadął 3 zł

    Uważam, ze masz rację. co do zasady sprzedawca ma obowiązek wydać
    rzecz i przyjąć również wyższą kwotę. Ale nie ma obowiązku
    niezwłocznego wydania reszty. W praktyce z kolei ten co płaci nie jest
    zainteresowany przychodzeniem po resztę później, ale co do zasady może
    to zrobić.