  • Date: Fri, 22 Jan 2010 17:24:58 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Arogancja BSA
    <hj42ja$n9c$1@achot.icm.edu.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@p...org> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b564795$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b56bb61$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b598efe$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b59bce1$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Ależ zauważ, że ja nie wyjeźdzam z *jednym* oprogramowaniem, ale konkretną
    > kategorią, dla której po prostu nie ma zamiennika pod linuksem. Nigdzie

    A tu muszę uwierzyć ci na słowo, bo nigdy w życiu nie tworzyłem nic
    flaszowego i zwyczajnie nie szukałem oprogramowania do tego służącego
    pod żaden system.

    > nie twierdziłem, że linuks się nie przydaje. Stwierdziłem, że nie może
    > zastąpić Windows, przynajmniej na równoważnym poziomie.

    I vice versa.

    > Po pierwsze - nie działają dobrze wszystkie strony (masz np. Polbank
    > - do niedawna jeszcze sprawiał problemy przy potwierdzaniu operacji),

    Spartaczona/przebajerowana strona, jak znam życie.

    > Po drugie - często poprawność działania jest po prostu sprawdzana
    > poprzez testy na wielu przeglądarkach, jak również dopasowaniu stron
    > do różnych przeglądarek (rezygnacja z niektórych możliwości, nakładanie
    > np. pngfix, albo innych poprawiaczy itp.). Taka strona była i jest zgodna
    > ze standardem, ale dodatkowo została dopasowana do przeglądarek.

    > W jaki sposób spowoduje to, że nagle Opera pod linuksem zacznie obsługiwać
    > Silverlight? W jaki sposób zapewnisz obsługę DRM i sklepów z muzyką
    > (np. Nokia Music Store) przez fałszowanie nagłówków?

    DRM? A po cholerę mi DRM? Właśnie pod linuxem nie muszę się tym gównem
    przejmować, dzięki czemu mogę odtworzyć swoje legalnie nabyte media tak
    jak chcę i tam gdzie chcę - a nie przejmować się syfiastym DRM czy przy
    każdym wkładaniu płyty z filmem musieć się przemęczyć przez stada reklam
    i "kampanii".

    > I ostatnia rzecz - by zrobić stronę niezgodną ze standardem wystarczy
    > "zapomnieć" np. o atrybucie alt="" w obrazku. Czy wg Ciebie taka strona
    > przestanie się dobrze wyświetlać w przeglądarce graficznej tylko dlatego,
    > że masz brak tekstu alternatywnego?

    Nie wiem. Wiem za to, że całkowicie niezgodne ze standardem napisanie od
    nowa funkcji document.onclick zamiast przypisania własnej funkcji do
    document.onclick spowodowało, że program działał wyłącznie pod IE6.

    Cóż - było to tworzone przez zwolennika tak bliskiej ci teorii "windows
    uber alles".

    A! I jeśli za kryterium przydatności systemu do pracy ma być dla ciebie
    uruchamianie różnych przeglądarek WWW, to ja poproszę o uruchomienie
    konquerora pod windowsem ;->