  • 1. Data: 2006-03-31 18:10:29
    Temat: Anulowany egzamin teoretyczny na PJ
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam
    W skocie chodzi o DZ.U.217 z 31.10.2005 ale ...
    Kurs na Prawo Jazdy robilem przed 1 lipca 1998 ale ostatnio
    stwierdzilem ze pasowalo by je zdac wiec poszedlem sie zapisac na
    egzamin praktyczny ze wszystkimi moimi papierami a bylo to 29.12.2005
    data zostala wyznaczona na 27.01.2006, zdalem. Musialem zrobic sobie
    przerwe przed praktyka (wyjazd i chec podzszkoenia sie). Po powrocie
    (niestety mama odebrala) dostalem list 08.02.2006 z MORD'u ze zgodnie z
    ww ustawa nie moge juz zdawac bo moje kursy sa niewazne.
    I teraz mam kilka pytan:
    1) Czy zdany test praktyczny jest nadal wazny?
    2) Ustawa weszla w zycie 10.01.2006 a ja "umowe" o egzamin zawarlem
    wczesniej wiec czy moze to tak dzialac wstecz?
    3) Czy jest jakas mozliwosc zalatwienia tego bez robienia calego kursu
    od nowa?

    Pozdrawiam
    Pawel B.

    P.S. Co by bylo jakbym sie od razu zapisal na praktyke, przed
    otrzymaniem listu termin mialbym najpozniej na 28.02.2006?

  • 2. Data: 2006-03-31 20:10:16
    Temat: Re: Anulowany egzamin teoretyczny na PJ
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    >
    > P.S. Co by bylo jakbym sie od razu zapisal na praktyke, przed
    > otrzymaniem listu termin mialbym najpozniej na 28.02.2006?

    to nieistotne, racja, byla niejasnosc w przepisach, ale jest wykladnia
    MTiB - kursy sprzed 1.07.1998 r. sa niewazne, a wlasciwie zaswiadczenia o
    ukonczeniu kursu, poczytaj takze § 71 nowego rozp., tam jest to dobrze
    opisane, do tego odnosci sie owa interprpetacja

    jest sporo zamieszania w tym temacie, bo jeden word przyjmuje wszystkich jak
    leci, drugi nie - ogolnie zasw. uzyskane przed 1 lipca 1998 r. sa niewazne i
    nie jest istotne, czy nowa ustawa obowiazywala, czy nie. o ile to nowe rozp.
    dokladnie precyzuje date waznosci, to stare z dz.u. nr 150 z 2001 r. bodajze
    jest niejasne i dlatego to zmieniono. nawiasem mowiac, na stare rozp. tez
    bys sie nie lapal.

    z tego co pamietam z tego starego rozp., wazne byly zasw. uzyskane po (przed
    ? :/) 1 lipca, pod warunkiem zlozenia kompletu dokumentow do wordu do jakies
    daty w 2001. bylo to dziwnie sprecyzowane i bylo wiele interpretacji w tym
    temacie i dlatego wlasnie to zmieniono

    wordy maja problem z interpretacja i do 10 stycznia puszczali wszystkich jak
    leci - tyle, ze niektore za duzo przegiely - powinni puszczac tych z zasw.
    po 1 lipca 1998

    poszukaj w necie interpretacji Pana Bogdanowicza z MTiB, datowane chyba na
    styczen 2006 r., moze bedzie na stronie MTiB.

    co do zdanej teorii, to juz problem wordu ze Cie dopuscili do egzaminu na
    niewaznym zasw. masz pol roku na zrobienie praktyki, potem testy traca
    waznosc - moze byc problem, skoro teraz word Ciebie nie chce dopuscic na
    jazdy.

    pozdrawiam

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2006-04-02 20:44:12
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam
    Bylem sie dowiedziec co do zdanej teori i zdalem wedlug nowych
    przepisow do starych paierow i moje testy sa niewazne, taka informacje
    otrzymalem.
    Skoro niewarzny stwierdzilem ze nie bede im robil prezentu i zarzadalem
    zwrotu pieniedzy. I tu uslyszalem nowosc, ja nie place za egzamin tylko
    za wynajem sali i komputerow wiec pieniedzy mi nie zwroca.
    Nic innego mi nie zostalo jak robic caly kurs od nowa i teraz zdawac do
    upadlego.

    Pozdrawiam
    Pawel B

  • 4. Data: 2006-04-05 14:14:29
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Uzytkownik <b...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > za wynajem sali i komputerow wiec pieniedzy mi nie zwroca.
    > Nic innego mi nie zostalo jak robic caly kurs od nowa i teraz zdawac do

    Witam

    WORD radze podac do Sadu o zwrot kasy i zawiadomic Marszalka Wojewodztwa,
    ktory ma nad nimi nadzor - od razu zmiekna, bo zrobili Ciebie w trabe -
    wzieli kase i dopuscili do egzaminu, a nie powinni. O nadzorze mowi bodajze
    art.120-ktorys pord.
    Zdumiewa mnie ich bezczelnosc. Czyli egzamin miales za darmo ????? To moze
    powiedz to 200 znajomym osobom, ze jest taka promocja - a poza tym, napisz
    do nich oficjalnie o zwrot kasy i daj do wiadomosci Marszalkowi, bo "na
    gebe" to sa madrzy.

    Pozdrawiam

    P.S. Jezeli jeszcze cos mam pomoc, pisz na priv.

  • 5. Data: 2006-04-05 18:05:14
    Temat: naruszenie praw autorskich
    Od: siara <s...@p...tp.pl>

    Witam.

    W 2001 roku zostalo mi skonfiskowanych 5 nielegalnych płyt CD-R z
    nielegalnym oprogramowaniem. Plyty zwrocilem i zlozylem zeznania jako
    owczesnie 15 letni chlopak. Dwa dni temu otrzymalem pismo od pelnomocnika
    firm posiadajacych prawa autorskie do tamtych programow (3 firmy). Po
    pieciu latach firmy te zadaja zaplacenie potrojnej wartosci rynkowej
    programow, lacznie okolo 1800 pln (wartosc wynkowa wyliczona jest na okolo
    600 pln). Obecnie mam 20 lat, nie mam zadnego dochodu, jestem w klasie
    maturalnej. Jedyne co "mam" to zarejstrowany samochod z mama na spole
    (jestem wspolwlascicielem).

    Moje pytania brzmia:

    jak wyglada moja sytuacja?
    kiedy bylo ew przedawnienie?
    dlaczego mialbym zaplacic 3-krotna wartosc programow?
    mialem wtedy 15 lat, czy sa w zwiazku z tym jakies srodki lagodzace ?

    dziekuje za kazda pomoc,
    siara