    From: siara <s...@p...tp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: naruszenie praw autorskich
    Date: Wed, 05 Apr 2006 20:05:14 +0200

    Witam.

    W 2001 roku zostalo mi skonfiskowanych 5 nielegalnych płyt CD-R z
    nielegalnym oprogramowaniem. Plyty zwrocilem i zlozylem zeznania jako
    owczesnie 15 letni chlopak. Dwa dni temu otrzymalem pismo od pelnomocnika
    firm posiadajacych prawa autorskie do tamtych programow (3 firmy). Po
    pieciu latach firmy te zadaja zaplacenie potrojnej wartosci rynkowej
    programow, lacznie okolo 1800 pln (wartosc wynkowa wyliczona jest na okolo
    600 pln). Obecnie mam 20 lat, nie mam zadnego dochodu, jestem w klasie
    maturalnej. Jedyne co "mam" to zarejstrowany samochod z mama na spole
    (jestem wspolwlascicielem).

    Moje pytania brzmia:

    jak wyglada moja sytuacja?
    kiedy bylo ew przedawnienie?
    dlaczego mialbym zaplacic 3-krotna wartosc programow?
    mialem wtedy 15 lat, czy sa w zwiazku z tym jakies srodki lagodzace ?

    dziekuje za kazda pomoc,
    siara