  • 1. Data: 2006-12-20 19:55:11
    Temat: Anulowanie umowy ze "względów ekonomicznych"?
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Wczoraj na Komputroniku zamówiłem kilkadziesiąt dysków 160GB w wielce
    atrakcyjnej cenie 22zł :)
    W moim rozumieniu cennik podany na WWW to oferta handlowa, a w momencie
    zamówienia zawierana jest umowa kupna-sprzedaży w rozumieniu kodeksu
    cywilnego (o czym zresztą sami informują w ostatnim etapie zamawiania).
    Jednocześnie "zastrzegają sobie prawo niezrealizowania zamówienia z
    ważnych przyczyn ekonomicznych", i faktycznie, dzisiaj oba moje
    zamówienia zostały anulowane (bez żadnej konsultacji) z adnotacją, że
    prawidłowa cena dysku to 225zł.
    Jednak ja mam potwierdzenia złożenia zamówień, w których jasno widnieje
    cena 22zł brutto. Czy sklep jest w jakikolwiek sposób zobowiązany do
    zrealizowania umów pomimo anulowania zamówień? Czy zastrzeżenia takiego
    typu, jak podane wyżej są zgodne z prawem?

    PS: Oczywiście pytanie czysto teoretyczne, oprócz mnie zamówienia po
    kilkadziesiąt dysków złożyło conajmniej kilka osób i raczej nikt nie ma
    zamiaru tych umów egzekwować ;)

    --
    PaRaGaS /\/\
    gg: 1184355 =(~.~=) http://www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 2. Data: 2006-12-20 19:59:20
    Temat: Re: Anulowanie umowy ze "względów ekonomicznych"?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Dec 2006 20:55:11 +0100, PaRaGaS napisał(a):

    > Czy sklep jest w jakikolwiek sposób zobowiązany do
    > zrealizowania umów pomimo anulowania zamówień?

    Nie

    > Czy zastrzeżenia takiego
    > typu, jak podane wyżej są zgodne z prawem?

    Tak

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-20 20:15:42
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    PaRaGaS napisał(a):
    > Wczoraj na Komputroniku zamówiłem kilkadziesiąt dysków 160GB w wielce
    > atrakcyjnej cenie 22zł :)

    No coz, mialem podobna sytuacje w Bestcomie, co prawda chodzilo z
    zestawy kalwiatur M$a w smiesznej cenie kilkunastu zlotych. Wzialem 20
    sztuk, bo normalnie ta cena tez byla o jedno 0 wieksza.
    Okazalo sie, ze oczywiscie pomylili sie we wprowadzaniu ceny (czego w
    sumie bylem pewien), ale pomimo tego stwierdzili ze sprzedadza za taka
    cene, bo to ich wina. Idac juz na ustepstwa (za duzo z nimi handlowalem)
    wzialem z tych 20 tylko 2 komplety dla siebie ;)

    I co to ma wspolnego?
    Ano Bestcomu juz nie ma a KTR istnieje do dzis... Widac nie warto byc
    uczciwym i brac na siebie wlasne pomylki ;)

    Ale to juz tak OT.
    pozdrawiam,

    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-12-20 20:29:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PaRaGaS" <l...@m...sig> napisał w wiadomości
    > Wczoraj na Komputroniku zamówiłem kilkadziesiąt dysków 160GB w wielce
    > atrakcyjnej cenie 22zł :)

    To twoja wina. Gdyby zamówić po 1 dysku, to może by tak szybko nie zauważyli.
    Sam zamówiłem jeden. :) Po kilku godzinach zonk. :)
    To i tak dobra cena - 22zł. Wcześniej płyty główne były po 1 zł (nawet u mnie na
    osiedlu). Chodziłem codziennie i mówiłem, że zamawiam 50 sztuk. ;p Ale się
    wkurzali. Ale wracając do tematu. Raczej nic im nie zrobisz. Przecież te
    potwierdzenia co przychodzą na e-mail, to tylko automat. :|

  • 5. Data: 2006-12-20 20:35:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Przemyslaw Osmanski* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Ano Bestcomu juz nie ma a KTR istnieje do dzis... Widac nie warto byc
    > uczciwym i brac na siebie wlasne pomylki ;)

    Jasne, biorąc pod uwagę przyczynę, dla której nie istnieje Bestcom -
    zdanie to jest szczególnie paradne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2006-12-20 21:28:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > zamówienia zawierana jest umowa kupna-sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego
    > (o czym zresztą sami informują w ostatnim etapie zamawiania).

    na świecie było juz pare spraw sądowych w tym temacie - kilka wygranych - kilka
    przegranych
    idź z tym to sądu i zobaczymy jak jest w Polsce
    w normalnym sklepie cena przy towarze jest równoważna z ofertą
    komputronik pogrąża ich informacja - troche w niemiłym tonie - po złożeniu
    zamówienia, że jest to prawnie wiążąca umowa itd. itd więc mozna sie na tym
    oprzeć
    wiele sklepów z automatu informuje jedynie o przyjęciu zamówienia a nie, że jest
    ono wiążącą umową - tylko dlaczego ma wiązać tylko jedną strone :-)

  • 7. Data: 2006-12-20 21:49:18
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Osoba przedstawiająca się jako *Przemyslaw Osmanski* stuknęła w
    > klawisze i oto co powstało:

    > Jasne, biorąc pod uwagę przyczynę, dla której nie istnieje Bestcom -
    > zdanie to jest szczególnie paradne.

    ??? Przyczyna dla ktorej nie istnieje Bestcom jest nieprzedluzenie linii
    kredytowej przez jeden z bankow. Chyba ze o czyms nie wiem.???

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 8. Data: 2006-12-20 22:52:51
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    gasper napisał(a):

> [...]
    > ono wiążącą umową - tylko dlaczego ma wiązać tylko jedną strone :-)

    W sumie, czy to nie jest tak, że umowa musi być rozwiązana za zgodą obu
    stron?

  • 9. Data: 2006-12-21 09:29:09
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział Przemyslaw Osmanski na tej grupie:

    > ??? Przyczyna dla ktorej nie istnieje Bestcom jest nieprzedluzenie linii
    > kredytowej przez jeden z bankow. Chyba ze o czyms nie wiem.???

    Aha a kierownictwo firmy w areszcie spędza czas - nie za pranie brudnych
    pieniążków, ponoć nawet przy współudziale Arnolda B.?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2006-12-21 11:07:28
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Powiedział Przemyslaw Osmanski na tej grupie:

    > Aha a kierownictwo firmy w areszcie spędza czas - nie za pranie brudnych
    > pieniążków, ponoć nawet przy współudziale Arnolda B.?

    Jak zwykle, gdzies dzwonia i nie wiadomo gdzie. W areszcie siedzi dwoch
    z trzech wlascicieli firmy. Zatrzymanie nie mialo jednak nic wspolnego z
    Bestcomem i dotyczylo innej dzialalnosci owych osob.
    To jeden z trzech bankow sie wystraszyl owej sytuacji i w konsekwencji
    swoich decyzji doprowadzil do upadlosci dystrybutora, nie znaczy, ze
    zatrzymanie wlascicieli mialo bezposredni z tym zwiazek.

    pozdrawiam,
    Przemek O.