  • Data: 2015-02-24 08:59:42
    Temat: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2015 o 08:19 Danusia <d...@w...pl> pisze:

    > Użytkownik "Wiesiaczek" <W...@v...pl> napisał w wiadomości

    > W śródmieściu Warszawy tak jak w śródmieściu każdego dużego miasta
    > istnieje bardzo duży poziom zakłóceń od sygnału tv odbitego z różnych
    > kierunków, budynków bloków itp., oraz od przejeżdżających samochodów i
    > innych urządzeń elektronicznych.
    > Rozwiązaniem problemu jest antena kierunkowa o dużym zysku. Wzmacniacz
    > potrzebny jest tylko w przypadku długiego kabla, ponieważ kabel tłumi i
    > na jego końcu stosunek sygnału do szumu jest mniejszy lub dużo mniejszy
> [...]

    Na szczęście już nie piszesz, że "obecnie wszystkie sprzedawane anteny
    mają fabryczny wzmacniacz antenowy".

    Reszta prawdziwa tylko pozornie. Nawet przy dość długim kablu wzmacniacz
    antenowy głównie szkodzi. Znacznie lepiej tłumienie kabla kompensować
    zyskiem samej anteny. Ten sam mechanizm - anteną wzmacniasz tylko sygnał
    pożądany, zakłócenia są tłumione przez kabel. A wzmacniacz antenowy psuje
    zalety anteny kierunkowej, wzmacnia dokładnie wszystko (a sam również
    odbiera zakłócenia nawet bez anteny).

    Przykładowe wartości tłumienia kabli antenowych:

    DG-113 450 MHZ = 12,3 dB/100m
    SAT 50 450 MHZ = 13,1 dB/100m
    RG-6 450 MHZ = 14,4 dB/100m

    Tłumienie nawet stumetrowego kabla kompensuje np. taka antena:
    http://www.hurt.com.pl/antena-tv-kierunkowa-dpm-hn51
    fk,p9411.html
    Jej zysk kierunkowy wynosi 9..14dB.

    Kosztuje mniej niż większość anten ze wzmacniaczem, waga nie jest znacząco
    wysoka.

    Uwaga - w szczególnie ciężkich warunkach (olbrzymie zakłócenia, bardzo
    silny sygnał z nadajnika wraz z bardzo silnymi odbiciami), anteny
    kierunkowe stosuje się wraz z tłumieniem sygnału.
    Bardzo silny sygnał z anteny kierunkowej tłumimy wraz z zakłóceniami przed
    wejściem do odbiornika.

    --
    Trefniś