  • 1. Data: 2002-12-03 17:59:25
    Temat: Antena na dachu w centrum.
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    U znajomej w centrum Katowic postawili na starej kamienicy jakias antene (ma
    z 10-15m), prawdopodobniez z IDEI. Nie wiadomo czy to jest nadajnik, czy
    tylko odbiornik.
    Co nalezaloby zrobic zeby ew. ten nadajnik zdjeli (gdyby oczywiscie norma
    natezenia pola mag. byla za wysoka) ? Kto sie zajmuje pomiarami pola
    magnetycznego, ktore sa uznawane np. przez UM ? I jak wyglada dalsza
    "droga".
    Jakimi dokumentami powinien dysponowac zleceniodawca, ktory umiescil taka
    antene ?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-12-03 18:21:24
    Temat: Re: Antena na dachu w centrum.
    Od: Krzysztof Kotkowicz <k...@h...jmg.com.pl>

    Beny wrote:

> [...]
    > z 10-15m), prawdopodobniez z IDEI. Nie wiadomo czy to jest nadajnik, czy

    Na pewno bedzie to takze nadajnik.

> [...]
    > natezenia pola mag. byla za wysoka) ? Kto sie zajmuje pomiarami pola
    > magnetycznego, ktore sa uznawane np. przez UM ? I jak wyglada dalsza

    Jesli w/w nadajnik zostal dopuszczony do uzytkowania, na pewno spelnia
    w/w normy.

    > Jakimi dokumentami powinien dysponowac zleceniodawca, ktory umiescil taka
    > antene ?

    Tu Ci akurat nie pomoge :(

    --
    + LANcaster + http://krkotkow.unixnetworks.org/~krkotkow +
    + k...@h...jmg.com.pl + +48 609 387 563 +

  • 3. Data: 2002-12-04 13:34:52
    Od: "Tailer" <t...@w...pl>

    Najlepiej uzyskać informację w 2 miejscach:

    - sanepid,
    - urząd miejski

  • 4. Data: 2002-12-07 10:14:48
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tailer" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Najlepiej uzyskać informację w 2 miejscach:
    >
    > - sanepid,
    > - urząd miejski

    ROTFL

  • 5. Data: 2002-12-07 12:24:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Pocieszenie dla Twojej znajomej:
    Z tego co powiedzieli mi łącznościowcy, to akurat pod i nad masztem nie ma
    żadnego promieniowania (prawie). Podobno wchodząc dokładnie pod masz, to
    nawet z komórki tej sieci nie można porozmawiać (nie próbowałem). Jest to
    związane z jakąś tam charakterystyką anteny. Nie wiem dokładnie, ale z tego
    co mi tłumaczyli, to po prostu te anteny mają za zadanie wyemitowanie jak
    najwięcej energii wokół masztu, więc nie "świecą" w dół i do góry, bo to nie
    ma sensu (jak dobra latarka - przecież nie oświetla ręki właściciela). Jeśli
    nawet pod masztem jest jakiś sygnał, to z reguły nie pochodzi on z anteny,
    tylko z odbicia sygnału o okoliczne budowle.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 6. Data: 2002-12-07 20:52:52
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <assp60$aqn$3@news.tpi.pl>, r...@w...pl.nospam
    says...
> [...]
    > nawet pod masztem jest jakiś sygnał, to z reguły nie pochodzi on z anteny,
    > tylko z odbicia sygnału o okoliczne budowle.

    A to tylko teoria bo nie wyprodukowano jeszcze na swiecie takiej anteny
    ktora miala by idealna charakterystyke i nie siala w tych kierunkach w
    ktore nie powinna.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 7. Data: 2002-12-07 21:33:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Pewnie tak, ale zawsze jakaś pociecha. No i podejrzewam, że jednak ktoś to
    badał wcześniej.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3.

  • 8. Data: 2002-12-09 07:45:52
    Od: b...@g...pl (Tomas)

    > Pewnie tak, ale zawsze jakaś pociecha. No i podejrzewam, że jednak ktoś to
    > badał wcześniej.

    Są anteny o prawie idealnej harakterystyce kierunkowej i nazywają sie
    Yagi-Uda od japońskiego wynalazcy z przed II wojny światowej, po dodaniu
    siatki z tyłu anteny lub nawet metalowej części jak w antenie satelitarnej
    tłumienie promiewania w tył jest ogromne że zupełnie nie szkodliwe dla istot
    żyjących. Anten takich się jednak nie stosuje do dystrybucji mocy w.cz w
    okolicach anteny tak aby telefon mógł działać w każdym kierunku od anteny aż
    do 3 km, średnio,,,. Ponieważ częstotliwość pracy telefonu jest zbliżona
    do częstotliwości kuchenki mikrofalowej nie można jednoznacznie powiedzieć
    że te anteny nie emitują szkodliwych dla ludzi fal. Wszystko zależy od
    natężenia pola w.cz w okolicach tych anten, to się mierzy przyrządami i są
    na to ścisłe przepisy.
    Aby sprawę wygrać i doprowadzić do zlikwidowania anten proponuje zrobić
    listę lokatorów którzy nie chcą anteny, z nią udać się do byłego PARu,
    kiedyś PIRu, teraz nie wiem jak to się nazywa (Urząd Regulacji
    Telekomunikacji chyba ) bo korupcja tam straszna i se nazwy zmieniają. W
    Warszawie oni są na ulicy Górnośląskiej, proponuje udać się tam bezpośrednio
    do pani Stańskiej. Jeżeli z poza Warszawy to proponuje do wydziału
    krajowego na ulicy Kasprzaka w Warszawie i złożyć tam papiery. Chłopcy
    przyjadą, pomierzą, jak się uda,,,, to wyjdzie że natężenie promieniowania
    jest niedopuszczalne dla ludzi no i anteny zdejmą. Inna metoda to na
    zakłócanie, trzeba udowodnić że te anteny zakłucają chociażby gramofon lub
    wieżę HI-FI, w takich przypadkach między utworami - muzyką słychać
    brum-przydźwięk z anteny, to też dobry sposób na powiadomieniu o zakłócaniu
    falami radiowymi.
    Powodzenia,

    Tomek

  • 9. Data: 2002-12-09 11:52:13
    Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > natezenia pola mag. byla za wysoka) ? Kto sie zajmuje pomiarami pola
    > magnetycznego, ktore sa uznawane np. przez UM ? I jak wyglada dalsza

    Walka z wiatrakami :)

  • 10. Data: 2002-12-09 18:59:26
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

    Pablo wrote:
    > Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (ma

    > Walka z wiatrakami :)

    Witam,
    jeśli inwestycja była wykonana w oparciu o pozwolenie
    budowlane ("maszt antenowy wolnostojący" w Prawie
    Budowlanym), inwestor w przypadku mocy promieniowanej
    powyżej 10 watów (teraz 100 watów mocy izotropowej) musiał
    sporządzić raport oddziaływania na środowisko.
    Jeśli go sporządził oznacza to , że inwestycja została
    przeprowadzona bez wad.
    Pomiarami promieniowania szkodliwego zajmuje się Sanepid.

    Rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów
    Naturalnych i Leśnictwa z dnia 11 sierpnia 1998 roku w
    sprawie szczegółowych zasad ochrony przed promieniowaniem
    szkodliwym dla ludzi i środowiska, dopuszczalnych poziomów
    promieniowania, jakie mogą występować w środowisku oraz
    wymagań obowiązujących przy wykonywaniu pomiarów kontrolnych.
    Dz.U. 1998 nr 107 poz. 676

    kazik