  • 11. Data: 2009-06-19 06:38:39
    Temat: Re: Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 06:28:33 +0000, Paweł napisał(a):

    > Negatywne, bo mowia o uchybieniach formalnych sprzedawanych produktow,
    > typu: niespelnianie norm itp.

    > Czy ktoras powyzsza sprawa jest karna?

    Jeśli informacja jest prawdziwa, to o karnej nie ma co myśleć. O cywilnej
    raczej też nie, chociaż tu sporo może zależeć od sposobu działania tej
    osoby, czyli czy po prostu chciał upublicznić te informacje, czy po
    prostu sprzedać coś konkurencji.

    Ogólnie nie jest to raczej takie proste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 12. Data: 2009-06-19 06:41:22
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Anonima nie, natomiast może pozwać osobę, która anonimowo coś napisała.

    > Oj to bardzo zależy od kontekstu. Negatywne bo dotyczą działań
    > bezprawnych? Czy negatywne, bo mówią np. o kiepskich wynikach?

    Pozwać na jakiej podstawie?

    Jakiś "pedant" kolekcjonujący z niewiarygodnym zapałem publicznie
    dostępne detale i informacje *o firmie* (razem z precyzyjnie wskazanym
    źródłem ich legalnego pochodzenia) a potem składający je do kupy i
    przesyłający konkurencji niby na jakiej podstawie mógłby być ukarany?
    Za nielegalne przetwarzanie danych osobowych? :-)

    No chyba że sugerujesz że "anonim" wszedł w posiadanie tych informacji z
    naruszeniem prawa albo w tym co napisał da się wygrzebać nieprawdziwe
    fragmenty (bardzo często się da).

    > Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Najkrótsze wyrazy "tak" i "nie" wymagają najdłuższego zastanowienia.

  • 13. Data: 2009-06-19 07:22:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 08:41:22 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

> [...]
    > przesyłający konkurencji niby na jakiej podstawie mógłby być ukarany? Za
    > nielegalne przetwarzanie danych osobowych?

    Nie, to może być zwykły inside trader, a to już zwiastować powinno
    problemy.