    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aneks do umowy o pracę
    Date: Thu, 22 Mar 2007 20:32:17 +0100

    W wiadomości news:etukg0$igf$1@news.task.gda.pl Karol
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Pracodawca chce mi dać aneks do umowy o pracę, w którym będzie zmniejszona
    > pensja podstawowa natomiast premia zwiększona z 15% na 25%. Tak też gdy
    > dostanę premię, wyjdę na to samo, gdy nie - stracę na tym.
    > Czy pracodawca ma prawo tak zrobić?
    Oczywiście, że może, prawo tego nie zabrania, a co nie jest zabronione to
    jest dozwolone.
    Tyle, że niewiele z tego w tym przypadku wynika, bowiem KP w ogóle nie
    przewiduje mozliwości aneksowania umowy o pracę. Aneks to jest - jakby to
    określić - pewne porozumienie stron, które godzą się na tę formę zmiany
    treści wcześniej zawartej umowy. Jeśli jedna ze stron się z treścią aneksu
    nie zgadza, to obowiązuje pierwotna treść umowy do momentu jej zgodnego z
    zasadami kodeksowymi wypowiedzenia.
    Należy jednak wziąć pod uwagę, że dokument zatytułowany "aneks" może de
    facto spełniać wszelkie wymogi wypowiedzenia zmieniającego. Nie wiem czy
    wówczas nie będzie on traktowany jak takie właśnie wypowiedzenie.

    --
    Jotte