    From: "Dorota D." <potforrrek@USUŃTO.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - uszkodzona przesyłka
    Date: Wed, 4 Feb 2004 15:47:33 +0100

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bvquut$gc5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >Choć Poczta Polska
    > zniosła od N. Roku przesyłki z opcją "Ostrożnie",

    czego chyba nie powinna robić...

    > wcześniej upewniłem się
    > na forum Allegro o tym, że dyski twarde są z powodzeniem wysyłane, pod
    > warunkiem dobrego zapakowania. Poprosiłem więc sprzedawcę o odpowiednie
    > zabezpieczenie dysku.

    Był do tego zobowiązany. Jak kupujesz pączka to też podaje Ci się go w
    papierze a nie w brudnej szmacie, bo kupiłeś i Twoja sprawa co się z nim
    stanie...

    >Otrzymałem towar niedbale zapakowany i niestety
    > uszkodzony. Wcześniej nie omówiłem ze sprzedawcą takiej możliwości.
    > Sprzedawca nie poczuwa się do winy i odmawia jakiejkolwiek rekompensaty.

    Napisz do Allegro. I koniecznie wystaw komentarz negatywny. Możesz się też
    poradzić na alt.pl.allegro :) Gdzie pewnie niejeden raz zdarzyła się taka
    sytuacja.
    Na przyszłość nie odbieraj paczek, po których widać od razu że są
    "niepewne". straciłeś kasę, ale jeśli to było ponad 50zł staraj się od
    Allegro o zwrot z ubezpieczenia.

    > Czy zgodnie z prawem mogę liczyć przynajmniej na częściowy zwrot
    > pieniędzy?

    Wszystko zależy od sprzedającego. Jeśli nie da się z nim po ludzku rozmawiać
    to raczej nie.

    > Jak ma się w tej sytuacji pojęcie rękojmi?

    Chyba na Allegro nie obowiązuje... :(

    D.