  • 1. Data: 2004-02-04 14:17:51
    Temat: Allegro - uszkodzona przesyłka
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl>

    Witam

    Opis sytuacji:
    Na Allero kupiłem towar wrażliwy na wstrząsy (dysk twardy). Z powodów
    finansowych wybrałem przesyłkę pocztą, nie kurierem. Choć Poczta Polska
    zniosła od N. Roku przesyłki z opcją "Ostrożnie", wcześniej upewniłem się
    na forum Allegro o tym, że dyski twarde są z powodzeniem wysyłane, pod
    warunkiem dobrego zapakowania. Poprosiłem więc sprzedawcę o odpowiednie
    zabezpieczenie dysku. Otrzymałem towar niedbale zapakowany i niestety
    uszkodzony. Wcześniej nie omówiłem ze sprzedawcą takiej możliwości.
    Sprzedawca nie poczuwa się do winy i odmawia jakiejkolwiek rekompensaty.
    Próbował zarzucić mi nawet, że to ja sam uszkodziłem towar.

    Pytanie:
    Czy zgodnie z prawem mogę liczyć przynajmniej na częściowy zwrot
    pieniędzy? Jak ma się w tej sytuacji pojęcie rękojmi? Co powinienem
    zrobić?

    --
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Z.

  • 2. Data: 2004-02-04 14:47:33
    Temat: Re: Allegro - uszkodzona przesyłka
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃTO.gazeta.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Choć Poczta Polska
    > zniosła od N. Roku przesyłki z opcją "Ostrożnie",

    czego chyba nie powinna robić...

    > wcześniej upewniłem się
    > na forum Allegro o tym, że dyski twarde są z powodzeniem wysyłane, pod
    > warunkiem dobrego zapakowania. Poprosiłem więc sprzedawcę o odpowiednie
    > zabezpieczenie dysku.

    Był do tego zobowiązany. Jak kupujesz pączka to też podaje Ci się go w
    papierze a nie w brudnej szmacie, bo kupiłeś i Twoja sprawa co się z nim
    stanie...

    >Otrzymałem towar niedbale zapakowany i niestety
    > uszkodzony. Wcześniej nie omówiłem ze sprzedawcą takiej możliwości.
    > Sprzedawca nie poczuwa się do winy i odmawia jakiejkolwiek rekompensaty.

    Napisz do Allegro. I koniecznie wystaw komentarz negatywny. Możesz się też
    poradzić na alt.pl.allegro :) Gdzie pewnie niejeden raz zdarzyła się taka
    sytuacja.
    Na przyszłość nie odbieraj paczek, po których widać od razu że są
    "niepewne". straciłeś kasę, ale jeśli to było ponad 50zł staraj się od
    Allegro o zwrot z ubezpieczenia.

    > Czy zgodnie z prawem mogę liczyć przynajmniej na częściowy zwrot
    > pieniędzy?

    Wszystko zależy od sprzedającego. Jeśli nie da się z nim po ludzku rozmawiać
    to raczej nie.

    > Jak ma się w tej sytuacji pojęcie rękojmi?

    Chyba na Allegro nie obowiązuje... :(

    D.

  • 3. Data: 2004-02-04 15:04:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃTO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba na Allegro nie obowiązuje... :(

    Zawsze obowiązuje sprzedawcę, więc jakby co, to można się pałować w sądzie
    cywilnym...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-02-04 15:20:28
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl>

    Dorota D. napisał:

    > Był do tego zobowiązany. Jak kupujesz pączka to też podaje Ci się go w
    > papierze a nie w brudnej szmacie, bo kupiłeś i Twoja sprawa co się z nim
    > stanie...
    /ciach/

    Dziękuję za informacje, chociaż wynika z nich, że mogę się raczej pożegnać
    z pieniążkami :-(

    Z.

  • 5. Data: 2004-02-04 15:41:24
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃTO.gazeta.pl>

    > Dziękuję za informacje, chociaż wynika z nich, że mogę się raczej pożegnać
    > z pieniążkami :-(

    Jeszcze raz piszę...
    Uważam, że warto spróbować. Przede wszystkim prosze napisać do Allegro, może
    sami coś Panu zaproponują, może wyegzekwują od sprzedającego zwrot choć
    części pieniążków, a może chociaż dadzą mu naganę, co pozwoli innym w
    przyszłości uniknąć podobnego problemu?
    Spróbować nie zaszkodzi, a jeśli więcej osób kupiło taki dysk to może warto
    by było tak grupowo... swoich praw się domagać?
    powodzenia.

    D.

  • 6. Data: 2004-02-04 17:04:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Uważam, że warto spróbować. Przede wszystkim prosze napisać do Allegro, może
    > sami co? Panu zaproponuj?, może wyegzekwuj? od sprzedaj?cego zwrot choć
    > czę?ci pieni?żków, a może chociaż dadz? mu naganę, co pozwoli innym w
    > przyszło?ci unikn?ć podobnego problemu?

    Allegro tylka nie ruszy, jezeli to pojedynczy przypadek. Oni dopiero
    wowczas cos robia, jesli oszustwo jest seryjne i moze to popsuc obraz
    portalu.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-02-04 22:17:13
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Zawsze obowiązuje sprzedawcę, więc jakby co, to można się pałować w sądzie
    > cywilnym...

    chyba że można ją wyłączyć/ograniczyć itd

    KG