    From: Mieczysław <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro, podatki, itp - pytanie profilaktyczne
    Date: Sun, 16 Oct 2005 09:52:49 +0200

    Dnia Sun, 16 Oct 2005 01:36:49 +0200, Sundayman napisał(a):

> [...]
    > "produkcji".
    > Sš to tester do samochodowych sond, w cenie około 100 zl. Sprzedaję tego
    > kilka - kilkanaœcie sztuk w miesišcu.
    > Jest to oczywiœcie produkcja "od zera"; sam robię obudowy, kupuję częœci,
    > składam, itp.
    > Zysk z 1 szt to około 40 zł. Ponieważ nie mam żadnej zarejestrowanej
    > działalnoœci, podzespoły kupuję częœciowo po prostu w sklepie, a częœciowo w
    > firmie wysyłkowej - ale - ponieważ ta firma sprzedaje tylko dla innych firm,
    > to kupuję na firmę "znajomš", i faktury sš na niš (leżš u mnie, bo tamta

    Już się naraziłeś na poważne konsekwencje : prowadzenie działalności
    gospodarczej bez zgłoszenia. Nie tylko grozi Ci naliczenie podatków "po
    uznaniu " US ale również postępowanie karne skarbowe.

    > Sprzedałem tego do tej pory niewiele, kilkadziesišt szt. i mam zamiar
    > uczciwie zapłacić podatek, ale oczywiœcie od prawdziwego dochodu, a nie od
    > obrotu. Czyli mniej więcej od 50% sprzedaży. I teraz pytanie; jeżeli US
    > zechce się przyczepić, to czy będzie mieć do czego ? Zbieram te faktury,
    > które dostaję, mam też większoœć paragonów (ale nie wszystkie). Oczywiœcie
    > można dosyć łatwo sprawdzić, ile kosztujš materiały do takiego urzšdzenia.

    Te faktury u Ciebie nie będą żadnym dowodem w sprawach o ustalenie dochodu
    ponieważ nie są wystawione na twoją firmę. Dodatkowo narażasz
    zaprzyjażnioną firmę na konsekwencje ( poczytaj o firmanctwie ) oraz siebie
    za poświadczanie nieprawdy.

    pozostaje jak najszybciej założyć firmę jak chcesz to dalej ciągnąć, albo
    zawrzeć umowę z zaprzyjażnioną firmą i parcować dla nich na umowę o pracę/
    zlecenia lup tp., a sprzedawcą powinni być oni.

    Zostaje Ci tylko się modlić żeby US nie przyszedł Cię sprawdzić - bo z tego
    co sprzedaleś nie da się już nijak wykręcić.

    --
    Mieczysław
    ----