eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów › Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    From: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Date: Sat, 17 Sep 2011 12:20:35 +0200

    Użytkownik "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości
    news:j4n94n$koo$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Sprawa wygląda tak. Jest sobie przedmiot w pewnej cenie, najniższej w
    > serwisie, jednak koszt wysyłki został odpowiednio podniesiony, aby
    > zrekompensować obniżkę ceny przedmioty. Oczywiście jest to złamanie
    > regulaminu serwisu, ale czy tylko? Czy jest jakiś sposób, aby
    > wyegzekwować od sprzedającego podaną cenę przedmiotu bez dopłacania do
    > kosztów wysyłki?

    Ty nie masz żadnej szansy z tym walczyć, o ile z oferty wynika jasno, jakie
    są zasady naliczania całkowitej ceny. Oferta, jak oferta. Mozesz ją
    przyjąć, albo odrzucić. Oczywiście staram sie od idiotów, któzy mają
    dłuższe niż kilka linijek regulaminy nie kupywać, bo nie chce mi się
    analizować zawiłości. Uczciwi sprzedawcy po prostu sprzedają, a nie tworzą
    regulaminów, bo nie mają na to czasu. Te rozbudowane regulaminy, to mają
    tacy, którzy później szukają haczyków, by się ewentualnie wymigać z
    odpowiedzialności.

    Opisany przez Ciebie proceder jest oszustwem na szkodę ALLEGRO, ale to już
    poniekąd wina ich, że to sie szerzy. Po pierwsze nie ścigają osób ich
    oszukujących w ten sposób. Po drugie powinni ustawić to tak, że cena
    podstawowa zawsze musi zawierać koszt wysyłki najtańszą rejestrowaną
    przesyłką, a dopłaty, to są jeśli ktoś sobie życzy coś ekstra. Jak idzie
    się do sklepu po telewizor, to cena zawiera jego dostarczenie do lady i
    nikt nie dolicza ceny dostarczenia z magazynu do lady czy zapakowania. W
    wypadku ALLEGRO docelowym punktem jest mieszkanie nabywcy, bo z założenia
    teoretycznego to serwis wysyłkowy. JAkimś tam sposobem jest pozycjonowanie
    ofert po cenie z wysyłką.