    From: "Marta" <l...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alkohol przez internet-nowe podejscie
    Date: 31 Mar 2006 08:45:04 +0200

    > Faktycznie, nie ma obowiązku legitymowania. ALe nie wolno sprzedać alkoholu
    > niepełnoletniemu. W takim przypadku sprzedawca ponosi
    > odpowiedzialność. Jak zamierzasz zapewnić, aby nie sprzedać alkoholu
    > osobie nieletniej? Bo formularz na WWW, gdzie ktoś oświadcza że ma 18
    > lat, temu nie zapobiegnie. Dowodzenie jakiegoś wprowadzenia w błąd i
    > tak dalej, zwłaszcza osobie nieletniej, to grzebanie patykiem w
    > g...nie i mówienie że to budyń. Może jak kupi 17-latek to OK. Ale co
    > zrobisz kiedy kupi 12-latek? On nie odpowiada za swoje czyny.

    No tak, nie jestesmy tak mocni, aby sobie z tym poradzic.

    Pelnoletnoc wraca w jweszcze jednym momencie. Na allegro, jesli chcesz kupic
    mnp. jakis gadzet erotyczny, to zanim wejdzisz na strone aukcji przedmiotu,
    musisz zadeklarowac sie, ze jestes pelnoletni. Czy to jest rozawiazanie?

    Amoze klauzula podczas rejestracji w systemie " Oswiadczam, ze wszystkie
    podane dane sa prawdziwe i znam konsekwencje złożenia wadliwego oświadczenia
    woli itd" lub cos w tym stylu?

    Po prostu wierzyc mi sie nie chce, ze te wszystkie sklepy dzialajace w sieci
    (jak np Piotr i Pawel) swiadomie/nieswiadomie lamia przepisy?!

    Marta