    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty przez komornika
    Date: Tue, 04 Mar 2008 22:27:57 +0100

    Robol napisał(a):
    > Użytkownik "Sigma" zapisał w wiadomości news:fqjnqj$p1n$2@news.onet.pl...

    > Ale nie chodzi o dotychczsowe, tylko o przyszle. Sprawa o alimenty odbyla
    > sie ze dwa tygodnie temu. Jeszcze nawet nie bylo terminu pierwszej wplaty. A
    > juz zonka poleciala do komornika, zeby sciagal pieniadze. Tylko po to, zeby
    > on wiecej placil (bo dojda koszty komornicze). Po prostu przez zlosliwosc.

    I jeszcze przydatne orzeczenie:

    Postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna i Administracyjna
    z dnia 9 września 1987 r.

    III CRN 233/87

    OSNCP 1989/10 poz. 161

    Monitor Prawniczy - Zestawienie Tez 2000/7 str. 453

    Wierzyciel, który bez potrzeby powoduje wszczęcie egzekucji w sytuacji,
    gdy dłużnik zgodnie z tytułem wykonawczym dobrowolnie świadczy alimenty
    w wymaganej wysokości i ustalonym terminie, sam powinien ponieść
    wywołane tym postępowaniem koszty egzekucyjne, przysługujące organowi
    egzekucyjnemu. Zwolnienie wierzycielki, jako dochodzącej roszczeń
    alimentacyjnych, od uiszczenia kosztów sądowych (art. 111 § 1 pkt 2
    kpc), które rozciąga się także na postępowanie egzekucyjne (art. 771
    kpc), w tym wypadku dotyczy tylko kosztów niezbędnych do celowego
    przeprowadzenia egzekucji (art. 770 kpc).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz