    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty - odwolanie od wyroku sadu 1-szej instancji
    Date: Thu, 01 Sep 2005 16:57:53 +0200

    Marcin wrote:

    > Otoz znalazl sobie konkubine z dziecmi. Pomijam fakt, ze jest to druga
    > panienka, w ktorej jest smiertelnie zakochany w ciagu 3 miesiecy.
    > Czy dobrze rozumiem, ze zyjac w konkubinacie takze moze / ma obowiazek
    > utrzymywac jej dzieci? Czy w ten sposob moze wystapic do sadu, domagajac sie
    > obnizenia alimentow (wzrost jego kosztow) ?

    Bez obaw. Ma obowiązek utrzymywać swoje dzieci, a nie cudze.
    Czyli znalezienie sobie konkubiny z dziećmi niewiele mu pomoże.

    Nie ma żadnego obowiązku utrzymywania jej dzieci. I jego koszty nie
    wzrastają. Równie dobrze mógłby uznać, że mu koszty wzrastają, bo ma
    nowe hobby - rozdaje pieniądze na ulicy.

    A dodatkowo nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś stwierdził, że to jest
    zwykły bluff przed sądem, żeby tylko nie płacić alimentów na swoje dziecko.

    Swoją drogą to mi przypomina pana, który zgłosił się zadowolony do sądu
    rodzinnego dostarczając zaświadczenie, że właśnie zmienił dobrze płatną
    pracę na pracę sanitariusza (z maleńką pensją), bo tak się lepiej
    realizuje ;) Bardzo był z siebie zadowolony do czasu, aż mu nie
    wyjaśniono, że mógł sobie oszczędzić fatygi. Czego to ludzie nie wymyślą ;)

    --
    MArta
    m...@N...pl