  • 1. Data: 2002-01-18 16:28:02
    Temat: Alimenty
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    Bardzo prosze o pomoc w nietypowej sprawie

    Jaka przyjąć procedur postępowania w przypadku gdy zostały ustalone
    prawomocnym wyrokiem od lipca 2001 alimenty na dzieci . Mój Eks-mąż przebywa
    od 12 lat w USA i przelewa kwartalnie alimenty na konto w $ usd. Niestety
    nie jest to pełna kwota zasądzona. Nadmienie iż na dzień dzisiejszy nie znam
    jego adresu zamieszkania. Poza tym mój były mąż nie ma stałęgo pobytu,
    natomiast jego rodzice nie żyją.
    Różnica pomiedzy tym co mi przysyła a kwotą zasądzoną wynosi 800 zł
    ktartalnie na moją niekorzyść
    Co mogę zrobić :
    1. w przypadku jęśli nie znam jego adresu ?
    2. Jesłi uda mi sie zdobyć jedo adres ?

    Jaka jest procedura w postępowaniu w obu tych przypadkach.

    Beata

  • 2. Data: 2002-01-18 17:56:37
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 18 Jan 2002, Mariusz K wrote:

    > nie jest to pełna kwota zasądzona. Nadmienie iż na dzień dzisiejszy nie znam
    > jego adresu zamieszkania. Poza tym mój były mąż nie ma stałęgo pobytu,
    > natomiast jego rodzice nie żyją.

    Wystąp o ustanowienie kuratora (jeśli postępowanie jeszcze się toczy, lub
    będziesz chciała w przyszłości je podjąć, choćby celem zrewidowania
    wysokości świadczenia). Jednak w postępowaniach alimentacyjnych sąd z
    urzędu ma obowiązek przeprowadzić dochodzenie celem ustalenia miejsca
    pobytu strony pozwanej - art. 144 KPC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-19 13:36:16
    Temat: Odp: Alimenty
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    Postępowanie sądowe zostało zakończone w lipcu; w tym czasie pozwany zmienił
    adres zamieszkania. Chodzi mi oto ażeby wyekzekwować od niego różnice
    wynikającą z wyroku sądu ( pozwany płaci kwotę mniejszą niż zasadzona ).
    Wydaje mi się że kurator nie ma mocy wyegzekwowania tego długu. Czy mam się
    zwrócić do komornika czy założyć sprawę cywilną
    Jak postępować w sytacji gdybym zdobyła adres eks męża.

    Beata

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0201181854140.1318-100000@loca
    lhost...

  • 4. Data: 2002-01-19 14:35:35
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 19 Jan 2002, Mariusz K wrote:

    > Wydaje mi się że kurator nie ma mocy wyegzekwowania tego długu. Czy mam się
    > zwrócić do komornika czy założyć sprawę cywilną

    Kurator tylko zastępuje stronę nieznaną z miejsca pobytu; jeśli faktycznie
    masz tytuł egzekucyjny z klauzulą wykonalności (dodawaną z urzędu w
    sprawach alimentacyjnych), możesz wszcząć egzekucję celem uzyskania reszty
    należności.

    > Jak postępować w sytacji gdybym zdobyła adres eks męża.

    Niezależnie od postępowania cywilnego, możesz przekazać go organom
    ścigania (na wypadek gdybyś chciała zgłosić przestępstwo z art. 209 KK).
    Przestępstwo takie zgłosi za ciebie fundusz alimentacyjny, jeśli przyznane
    ci zostanie z niego świadczenie zastępcze.

  • 5. Data: 2002-01-19 17:47:25
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    DZIĘKI ZA POMOC

    Beata