  • 1. Data: 2002-01-18 15:09:15
    Temat: umowa najmu mieszkania
    Od: "wlodek" <w...@b...wroc.pl>

    Uszanowanie Grupowiczom !!!!
    Taki problem ( i z gory przepraszam za prawne lamerstwo w tej materii):
    Jestem właścicielem mieszkania, zmuszonym do jego wynajęcia. Dotychczasowy
    najemca opuszcza je za miesiac i musze poszukać kogos nowego i ..zawrzeć z
    nim umowę .....wlaśnie ...tu rodzi sie kłopot. Czy ktoś mogłby poratować
    mnie informacjami co musi rzeczona umowa zawierać, tak abym był w stanie i w
    prawie ja wyegzekwować? Szczegolnie w świetle nowych regulacji ustawowych w
    tej materii które jak wiadomo są przyjazne tylko dla najemców, dla
    wynajmujących juz niekoniecznie. Moze znacie jakieś tipsy i tricki, żeby
    (lega artis oczywiście) mieć w sytuacji in extremis podstawę prawną np do
    eksmisji etc .......miałem już dośwadczenia z najemcami-zlodziejami stąd
    moje uprzedzenia i fatalizm

    Pozdrawiam i dziękuję z góry !!!
    Wlodek

  • 2. Data: 2002-01-18 17:30:42
    Temat: Re: umowa najmu mieszkania
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    Przede wszystkim musisz pamiętać, że umowę możesz podpisać najkrócej na czas
    3 lat. Nie możesz czynszu określać w iinej walucie ani odnosić go do niej.
    Natomiast wszelkie podstawy wypowiedzenie wobec nieuczciwego najemcy
    znajdziesz w ustawie.

    Najlepszym najemcą według nowych uregulowań są studenci gdyż z nimi możesz
    podpisać umowę na semestr oraz pracodawca wynajmujący mieszkanie dla swojego
    pracownika gdyż czas najmu można wówczas powiązać z okresem pracy. Natomiast
    jak ognia trzeba unikać wynajmowania mieszkania kobietom z dziećmi,
    "potencjalnym bezrobotnym" i niepełnosprawnym.

    Moze znacie jakieś tipsy i tricki,

    Nowa ustawa je właśnie ogranicza precyzując wiele kwestii niejasnych w
    poprzedniej (ust. o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych)
    celem jej jest głównie stworzenie z najmu instytucji o charakterze trwałym,
    dlatego te 3 lata jako najkrótsza umowa, zniesienie najmu okazjonalnego i
    prawie zrównanie najmu "gminnego" i "prywatnego".

    Obecna ustawa została zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego więc wiele w
    tej materii może się zmienić w najbliższym czasie.

    Najczęstszym stosowanym sposobem omijania tej ustawy jest umowa użyczenia.
    Stosowane są też różne oświadczenia, wypowiedzenia podpisywane na początku
    najmu i umowy dodatkowe mające zmusić najemcę do dobrowolnego rozwiązania
    najmu.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 3. Data: 2002-01-18 18:00:31
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 18 Jan 2002, Paweł wrote:

    > jak ognia trzeba unikać wynajmowania mieszkania kobietom z dziećmi,
    > "potencjalnym bezrobotnym" i niepełnosprawnym.

    A także obłożnie chorym, ubezwłasnowolnionym oraz emerytom i rencistom -
    tylko nie wiem jaki to problem dla właściciela, skoro w razie czego
    obowiązek zapewnienia lokalu socjalnego spoczywa na gminie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-01-18 18:25:26
    Od: "wlodek" <w...@b...wroc.pl>

    Dziękuję serdecznie za odzew i wszystkie informacje

    Pozdrawiam weekendowo
    Wlodek

  • 5. Data: 2002-01-18 22:46:05
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    [...]

    Dobra rada: NIE WYNAJMUJ MIESZKANIA NA CELE MIESZKALNE
    Lokator Cie zniszczy !
    W tym kraju wlasciciele traktowani sa jak przestepcy ! Komuna wrocila :-)

    Jak juz musisz wynajac to wynajmij na cele dzialalnosci gospodarczej !
    A lokator niech sobie w mieszkaniu mieszka na wlasna odpowiedzialnosc !

  • 6. Data: 2002-01-18 22:47:14
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0201181858470.1318-100000@loca
    lhost...

    > A także obłożnie chorym, ubezwłasnowolnionym oraz emerytom i rencistom -
    > tylko nie wiem jaki to problem dla właściciela, skoro w razie czego
    > obowiązek zapewnienia lokalu socjalnego spoczywa na gminie.

    A wiesz jaka jest kolejka oczekujacych na lokale socjalne ?
    W miescie w ktorym mieszkam takie oczekiwanie trwa 2 lata
    i przez te 2 lata wlasciciel nie ma nic do gadania

  • 7. Data: 2002-01-18 22:52:22
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Paweł <p...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a29ls4$9j2$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > 3 lat. Nie możesz czynszu określać w iinej walucie ani odnosić go do niej.
    > Natomiast wszelkie podstawy wypowiedzenie wobec nieuczciwego najemcy

    HA
    Ale czy jak sie zawrze umowe na czas okreslony np. 3 lata to czy mozna ja
    wpowiedziec
    gdy najemca zacznie dawac ku temu podstawy ?
    Wg ustawy o ochronie lokatora mozesz wypowiedziec ale !
    wlasnie moj prawnik wpadl na pomysl :-) ze umowy zawartej na czas okreslony
    nie mozna wypowiedziec wiec ? ....

> [...]
    > jak ognia trzeba unikać wynajmowania mieszkania kobietom z dziećmi,
    > "potencjalnym bezrobotnym" i niepełnosprawnym.

    Nalezy unikac wszelkich lokatorow ! i wynajmowania mieszkan na cele
    mieszkalne !

    > Moze znacie jakieś tipsy i tricki,

    Jak wyzej !
    Jeynajmiesz na cele dzialalnosci gospodarczej to ewentualnie powinienes
    zglosic ten fakt do opodatkowania wyzszym podatkiem od nieruchomosci

> [...]
    > dlatego te 3 lata jako najkrótsza umowa, zniesienie najmu okazjonalnego i
    > prawie zrównanie najmu "gminnego" i "prywatnego".

    3 lata to najkrotsza forma ktorej nie mozna wypowiedziec !

    z drugiej jednak strony ustawa ta wprowadza nas w nowa ere !
    teraz dopiero zaczna sie problemy mieszkaniowe w karaju :-)

    > Obecna ustawa została zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego więc wiele w
    > tej materii może się zmienić w najbliższym czasie.

    W jakim czasie ? Wiesz w jakim zakresie zostala zaskarzona i przez kogo ?

    > Najczęstszym stosowanym sposobem omijania tej ustawy jest umowa użyczenia.

    :-)

    > Stosowane są też różne oświadczenia, wypowiedzenia podpisywane na początku
    > najmu i umowy dodatkowe mające zmusić najemcę do dobrowolnego rozwiązania
    > najmu.

    Ja jestem wlascicielem calego domu i jeden lokator doprowadzil do tego ze
    inny
    ze strachu sie wyprowadzil !
    Mam tez zalozone 4 sprawy w sadzie przez upierdliwego lokatora ale o tym
    kiedy indziej :-)

  • 8. Data: 2002-01-19 09:32:19
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    tylko nie wiem jaki to problem dla właściciela, skoro w razie czego
    > obowiązek zapewnienia lokalu socjalnego spoczywa na gminie.

    Jest to problem gdyż Gminy nie dysponują wolnymi lokalami socjalnymi a sąd
    nie orzeknie eksmisji jeżeli takim osobom lokalu się nie zapewni.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch

  • 9. Data: 2002-01-19 10:11:43
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

> [...]
    > Wg ustawy o ochronie lokatora mozesz wypowiedziec ale !
    > wlasnie moj prawnik wpadl na pomysl :-) ze umowy zawartej na czas

    Ciekawy na podstawie czego do tego doszedł gdyż przecież przepisy o
    wypowiedzeniu nie rozróżniają najmu na czas określony i nieokreślony.
    Przepisy te są jednakowe odnośnie do każdej "formy odpłatnego używania
    lokalu".

    > Jeynajmiesz na cele dzialalnosci gospodarczej to ewentualnie powinienes
    > zglosic ten fakt do opodatkowania wyzszym podatkiem od nieruchomosci

    Jest to dobry pomysł, ale tylko jeżeli osoba która wynajmuje od ciebie
    mieszkanie ma zarejestrowaną działalność gospodarczą (pomijając kwestie jej
    wykonywania w lokalu).
    W innym wypadku w przypadku sporu między wami sąd uzna, że jest to stosunek
    najmu "mieszkalny", a postanowienia umowy miały na celu obejście ustawy i
    zastosuje do waszego stosunku prawnego przepisy USTAWY.

    W jakim czasie ? Wiesz w jakim zakresie zostala zaskarzona i przez kogo ?

    Na pewno przez Stowarzysz. Właścicieli Nieruchomości a co do zakresu to
    odsyłam na www.kamienica.pl

    Dla "kamieniczników" to w zasadzie przewiduje ona jeden + a mianowicie
    możliwość pozbycia się lokatorów z kwaterunku, a przynajmniej możliwość
    wypowiedzenia im najmu i uczynienia z nich lokatorów na czarno. Niestety
    jest to obwarowane 3 letnim okresem wypowiedzenia ale bez obowiązku
    dostarczenia lokalu zamiennego.
    A co to są 3 lata wobec perspektywy pozbycia sie lokatorów i przeróbki
    kamienicy na biurowiec.
    Z moich informacji te wypowiedzenia są już powszechne i za 3 lata spowodują
    niezłe zamieszanie.

> [...]
    > inny ze strachu sie wyprowadzil !
    > Mam tez zalozone 4 sprawy w sadzie przez upierdliwego lokatora ale o tym

    Niestety taka jest szara rzeczywistość właściciela utrudniana jeszcze przez
    państwo. Życzę powodzenia i trafnych decyzji w zarządzaniu.
    Polecam www.vav.pl i znajdujący się tam przewodnik po zarządzaniu
    nieruchomościami.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds.nieruchomości

    prawo cywilne i obrotu nieruchomościami
    regulacja stanów prawnych i rewindykacja nieruchomości