  • Data: 2004-04-19 14:48:27
    Temat: Re: Alimenty.
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr wrote:
    > dzieki ale intencje moje sa inne.
    > ojciec zdrowy, w sile wieku i nie chce placic matce alimentow na 2-ke
    > swoich dzieci.
    > tlumaczy to tym, ze jest bezrobotny i ma tylko 900 zl na swoje
    > utrzymanie. nie ma wiec mowy aby placil.
    > szukam sygnatur akt, gdzie mimio takich tlumaczen zasadzono alimenty.

    Widziałem dziesiątki spraw o alimenty. I we wszystkich pozwani się tak
    tłumaczyli. I ani razu sąd im nie uwierzył. A co do sygnatur akt to mogę
    podac kilkanaście. Ale co ci z nich przyjdzie? NIkt nie da ci tych akt, tak
    że nawet nie zobaczysz jaki był wyrok i jaka argumentacja. A tak wogóle to
    precedensy nie są u nas źródłem prawa.

    > teraz jest to chyba jasne. oczekuje konkretow.

    Nie chcę cię martwić, ale Sąd Najwyższy uznał, że sądy przy ustalaniu
    możliwości zarobkowych pozwanego winny brać pod uwagę aktualną sytuację na
    rynku pracy. To, że tego w większości przypadków nie robią, to inna sprawa.
    Ale jeżeli pozwany wykarze, że pomimo swych kwalifikacji nie może znaleźć
    pracy (jeździ po polsce, pyta, poszukuje, podejmuje prace dorywcze) to
    alimentów się od niego nie zasądzi.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant