eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAkt oskarżenia wobec Dariusza S., pracownika ochrony finału WOŚP w Gdańsku z 13 stycznia › Re: Akt oskarżenia wobec Dariusza S., pracownika ochrony finału WOŚP w Gdańsku z 13 stycznia
    Subject: Re: Akt oskarżenia wobec Dariusza S., pracownika ochrony finału WOŚP w
    Gdańsku z 13 stycznia
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5d24eb03$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d25bba8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d25e83f$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d25fa23$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 10 Jul 2019 23:55:04 +0200

    W dniu 10.07.2019 o 16:43, J.F. pisze:

    > No ale tak bez powodu?
    > Ktos powinien doniesc ministrowi ze "sa nieprawidlowosci uzasadniajace
    > cofniecie koncesji".
    > A skoro sledztwo prowadzi prokurator, to chyba prokurator to wie, a
    > policja niekoniecznie.

    Minister z urzędu kontroluje różne podmioty. Czasem jakiś uczynny
    obywatel napisze. Nie twierdzę, że nie mógł prokurator czy policjant,
    ale co do zasady niekoniecznie musiał.

    > Podejrzenia, ze firma nie potrafi ochraniac, co uzasadnia wszczecie
    > postepowania w sprawie cofania koncesji.+

    Powiedzmy, że rozumiem o co Ci chodzi. Umieć / nie umieć, to nie jest
    właściwe określenie. Firma ma to robić zgodnie z przepisami. O
    umiejętnościach, to bym raczej mówił na poziomie poszczególnych
    ochroniarzy. Tu wyszło, ze firma po prostu nie zrobiła tego zgodnie z
    prawem. Tyle, że wnosząc po materiale prasowym podobnie robiono w wielu
    miejscach i od lat. To jest problem o wiele większy moim zdaniem.

    Odnoszę wrażenie, że przez lata przymykaliśmy oko na naciąganie tych
    przepisów, a jak doszło do nieszczęścia - zresztą powiedzmy otwarcie, że
    luźno z samym zabójstwem związanego - to przykładnie ukarano firmę
    ochroniarską. W mojej ocenie sprawa jest o wiele bardziej złożona.

    Jeśli uważamy, że organizacja imprezy masowej jako zajęcia pasa
    drogowego jest powodem do cofnięcia koncesji, to zasadniczo powinno sie
    to zrobić wszędzie.

    > Minister naogladal sie pisowizji, i wyciagnal wnioski, na podstawie
    > pismaczych doniesien :-P

    Znam sporo wszczęć na podstawie materiałów prasowych.

    > A sad juz swiadka przesluchal ?
    > Na razie prokurator chyba.

    Ale mnie chodzi o ostateczny skutek. Pamiętaj, że czasem sąd świadka nie
    słucha już, tylko poprzestaje na odczytaniu jego zeznań. Oczywiście to
    przy mniej istotnych dla sprawy świadkach.

    > No i sie okazalo, ze to bylo zdjecie golego niemowlaka na baraniej
    > skorze - nawiasem mowiac niemowlakiem byl sam Trynkiewicz,
    > oraz poniewierajacy sie gdzies po celi ząb ...

    I...? Bo chciałbym wiedzieć, do czego dążysz. Rozumiał bym, jakby
    problemem były jakieś podrzucone materiały. Ale skoro były, to sąd sobie
    mógł ocenić, czy to są materiały niedozwolone, czy nie i tyle. W czym
    dostrzegasz problem?