  • 1. Data: 2003-04-02 10:45:05
    Temat: Akt oskarżenia- kto otrzymuje
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Czy jako poszkodowany otrzymam odpis aktu oskarżenia czy muszę się przejść
    do prokuratury. Dostałem pismo z prokuratury że przesłali akt oskarżenia do
    sądu. Czy mi też wyślą?

  • 2. Data: 2003-04-02 15:30:12
    Temat: Re: Akt oskarżenia- kto otrzymuje
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Adas wrote:
    > Czy jako poszkodowany otrzymam odpis aktu oskarżenia czy muszę się przejść
    > do prokuratury. Dostałem pismo z prokuratury że przesłali akt oskarżenia do
    > sądu. Czy mi też wyślą?

    Przejść to trzeba będzie się do sądu. Nie wyślą.

    KG

  • 3. Data: 2003-04-02 16:06:24
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    On Wed, 2 Apr 2003 12:45:05 +0200, Adas wrote:

    > Czy jako poszkodowany otrzymam odpis aktu oskarżenia czy muszę się przejść
    > do prokuratury. Dostałem pismo z prokuratury że przesłali akt oskarżenia do
    > sądu. Czy mi też wyślą?

    Najpierw uściślenie terminologiczne: "poszkodowany" to pojęcie
    cywilistyczne, natomiast kpk posługuje się terminem "pokrzywdzony" (to on
    właśnie jest m.in. stroną postępowania przygotowawczego).

    Nie, pokrzywdzony nie otrzymuje odpisu aktu oskarżenia (otrzymują go
    oskarżeni - art. 334 par. 1 kpk). Nie widzę też potrzeby chodzenia po niego
    do prokuratury - będzie odczytany na rozprawie, a jeżeli złożony został
    wniosek z art. 335 kpk (tzw. skazanie bez rozprawy), to pokrzywdzony może
    wziąć udział w posiedzeniu (art. 343 par. 2 kpk).

    --
    Jubei

  • 4. Data: 2003-04-02 18:41:09
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jubei wrote:
> [...]
    > wniosek z art. 335 kpk (tzw. skazanie bez rozprawy), to pokrzywdzony może
    > wziąć udział w posiedzeniu (art. 343 par. 2 kpk).

    To zależy od tego co chce nasz pokrzywdzony/poszkodowany zrobić. Jeśli
    zamierza zostać oskarżycielem posiłkowym albo wytoczyć powództwo
    cywilne, to akt oskarżenia może mu się przydać.

    KG

  • 5. Data: 2003-04-02 19:09:58
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    No właśnie ja chcę być oskarżycielem posiłkowym i nie wiem komu zostały
    przedstawione i jakie zarzuty więc mi jest ten akt oskarżenia potrzebny.

  • 6. Data: 2003-04-02 19:17:10
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Adas wrote:
    > No właśnie ja chcę być oskarżycielem posiłkowym i nie wiem komu zostały
    > przedstawione i jakie zarzuty więc mi jest ten akt oskarżenia potrzebny.

    no to spacer do sądu :)
    chyba że prokurator będzie na tyle uprzejmy

    KG

  • 7. Data: 2003-04-02 21:54:39
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie ja chcę być oskarżycielem posiłkowym i nie wiem komu zostały
    > przedstawione i jakie zarzuty

    To skąd wiesz, że chcesz być oskarżycielem ?
    Jako pokrzywdzony miałeś prawo przejrzeć całe akta
    postepowania, nie tylko akt oskarżenia.
    W akcie oskarżenia może nie być wszystkich
    zarzutów (np. część postepowania wyłączono
    lub umorzono).