    From: "MałGosia" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akt notarialny przy sprzedaży nieruchomości...
    Date: Wed, 29 Dec 2004 14:12:52 +0100

    KrzychoP napisał w
    > 1) czy w świetle prawa mam się czego obawiać zostawiając wszelkie
    dokumenty
    > na kilkudniowe przetrzymanie tak "na gębę" (choć nie wydaje mi się
    to zbyt
    > rozważnym posunięciem)?

    Dokumenty potrzebuje notariusz, wiec jesli czegos sie obawiasz -
    zanies mu je osobiscie

    > 2) czy w związku z tym grozi mi jakieś oszustwo lub manipulacja?

    Nie sadze - to normalna procedura - notariusz zawsze takie umowy
    przygotowuje wczesniej, po to, zeby final - czyli samo odczytanie i
    podpisanie gotowego dokumentu - zbyt dlugo nie trwal :)

    > 3) czy spoądzenie aktu notarialnego przy sprzedaży mieszkania i
    innych
    > wymaganych dokumentów, trwa aż tak długo że notariusz naprawdę
    potrzebował
    > będzie ich kilka dni wcześniej?

    Jest koniec roku - w kancelariach ogromny przerob.

    > 4) czy radykalnie odrzucić taką prośbę i przedstawić dokumenty tylko
    > wyłącznie do wglądu w dniu zawierania umowy?

    Notariusz _musi_ miec dokumenty w chwili sporzadzania umowy, czyli
    wtedy, gdy bedzie ja sobie przygotowywal, bo w tej umowie _musi_
    napisac, ze je jako kupujacy przedlozyles. Nie moze powolywac
    kserokopii, wiec musisz mu dostarczyc oryginaly, ktore rzecz jasna
    zwroci Ci w dniu podpisania umowy.

    > 5) czy ktoś z Was słyszał lub stosował takie praktyki?

    Nie stosowalam, bo nie jestem notariuszem, ale uwierz mi, ze to jest
    powszechna praktyka. Nie wyobrazam sobie, zeby zawieranie umow
    notarialnych odbywalo sie w ten sposob, ze przychodza ludzie z ulicy z
    dokumentami i notariusz na miejscu sporzadza umowe. No chyba, ze ma
    dziennie 5 klientow... Niemniej jednak przy umowach kupna-sprzedazy
    nieruchomosci sprawe zawsze przdluza kwestia sprawdzenia ksiegi
    wieczystej.

    pozdrawiam
    Gosia