  • From: "axell" <a...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akt notarialny przy sprzedaży nieruchomości...
    Date: Wed, 29 Dec 2004 11:54:57 +0100

    > mam takie pytania, a mianowicie sprzedaję spółdzielczo-własnościowe
    > mieszkanie i cała transakcja ma się odbyć 4 stycznia a kupujący chce
    > abyśmy dostarczyli wszelkie potrzebne dokumenty już teraz, kilka dni
    > wcześniej (dodam że kupujący jest całkowicie obcą osoba). Kupujący
    > tłumaczy to tym że notariusz chciałby sobie wszystko wcześniej przygotować
    > a ponadto kupującemu zależy na czasie i chce ażeby w dniu 4 stycznia
    > właściciele mieszkania złożyli tylko swoje podpisy.
    > I teraz nasuwają się w związku z tym pytania:
    > 1) czy w świetle prawa mam się czego obawiać zostawiając wszelkie
> [...]

    To całkiem normalne jeżeli obawiasz się o te dokumenty to najlepiej sam
    idź do wskazanego notariusza i mu je zostaw, albo zrób kopię i daj
    sprzedającemu kopie z zastrzeżeniem ze oryginały dostanie w chwili
    podpisania umowy. Jeżeli sprzedający się wycofa i nie odda Ci tych
    wszystkich dokumentów to ponowne uzyskanie tych samych dokumentów
    może być w ciągu kilku miesięcy nawet niemożliwe (np zaświadczenie, że
    nie ma KW i nie ubiegałeś się o nią )

    pozdr axell

    Pozdr axell